van der Horst

Wintertest Barcelona 2: Dag 3: Kimi Raikkonen bovenaan

Kimi Räikkönen - Ferrari
Kimi Räikkönen - Ferrari
Vandaag was het de beurt aan Ferrari om de dag als snelste af te sluiten. Kimi Raikkonen, die als allereerste rijder eventjes de 'halo' testte, was de man van dienst. Vanzelfsprekend zeggen de tijden niet veel en zijn zij afhankelijk van het type banden en de hoeveelheid brandstof aan boord. Wat wel betekenisvol is zijn het aantal gereden ronden. Van de elf teams reden er acht meer dan honderd rondjes zonder enig betrouwbaarheidsprobleem. Voor de de derde maal op rij gingen de meeste rondjes naar Toro Rosso. Max Verstappen reed een verbluffend aantal van 156 rondjes bij elkaar. Met de Ferrari-motor van vorig jaar lijkt Toro Rosso te ontsnappen aan de problemen met de huidige Ferrari-motor die, naast Ferrari zelf, Sauber en Haas gebruiken.
  • Powercars
Romain Grosjean - Renault
Romain Grosjean - Renault
De enige drie teams die niet aan de honderd rondjes zijn geraakt zijn Renault, Manor en Haas. Bij Renault reed Jolyon Palmer echter 98 rondjes zonder problemen. Bij Manor daarentegen kon Pascal Wehrlein amper 48 rondjes afleggen. Desondanks viel hij op met een sterke achtste tijd op de tabellen. Voor Haas was het een betere dag dan gisteren maar met 78 rondjes zeker niet probleemloos. Romain Grosjean zorgde maar liefst driemaal voor een rode vlag. De eerste twee keer ging hij (al dan niet) zelf in de fout. De derde neutralisatie werd echter veroorzaakt doordat zijn bolide stilviel op het parcours. 
Uitslag Barcelona 2 Test Dag 3
#RijderTeamResultaat
1.Kimi RaikkonenFerrari1:22.765
2.Felipe MassaWilliams1:23.193
3.Nico HülkenbergForce India1:23.251
4.Max VerstappenToro Rosso1:23.382
5.Nico RosbergMercedes1:24.126
6.Felipe NasrSauber1:24.760
7.Fernando AlonsoMcLaren1:24.870
8.Pascal WehrleinManor1:25.193
9.Daniil KvyatRed Bull1:26.141
10.Jolyon PalmerRenault1:26.224
11.Lewis HamiltonMercedes1:26.488
12.           Romain Grosjean                                    Haas  1:27.196

Foto's: Racing International Photography



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons