Istanbul: Winst voor Bakkerud, maar Volkswagen doet beste zaak in titelstrijd
Binnen de top 12 voor de halve finales veranderde er sinds gisteren niet veel meer. Alleen Marc Scott viel tijdens de laatste twee kwalificatieheats uit de top 12 viel ten voordele van Timerzyanov in de tweede Peugeot van Hansen Motorsport.
Tijdens de eerste halve finale was de pole voor de Peugeot van Hansen, voor de MSE Ford's van Bakkerud en Nitiss, de Citroën van Petter Solberg, de derde MSE Ford van Göransson en de tweede Citroën van Timerzyanov. Alleen de top drie gaat door naar de uiteindelijke finale en dat waren Hansen, Bakkerud en Petter Solberg na een zinderend duel tussen Solberg en Nitiss voor de derde plaats; één van de mooiste duels van het seizoen overigens. Deze moesten het dan opnemen tegen de top 3 van de tweede halve finale, zijnde de beide VW Polo’s van Heikkinen en Marklund en de Citroën van Henning Solberg.
Hansen en Heikkinen deelden de eerste startrij in de finale voor Marklund en Bakkerud, terwijl de broers Solberg de derde en laatste startrij bemanden. Hansen kende de beste start, maar ging iets later iets te wijd en hierdoor kon de Bakkerud zijn tweede zege van het seizoen scoren. Heikkinen pakte de resterende podiumplaats.
In de strijd voor de resterende podiumplaatsen na kampioen Petter Solberg doen Hansen en Bakkerud de beste zaak. Heikkinen staat nog steeds met zijn Volkswagen op de tweede plaats met 200 punten, terwijl Nitiss, niet in de finale, derde staat op 18 punten. Hansen was ondertussen genaderd tot op drie punten van de derde plaats, terwijl Timerzyanov van de vijfde naar de zevende plaats zakt ten voordele van Bakkerud en Marklund. Heikkinen is nog niet zeker van zijn tweede plaats, maar 18 punten is vrij geruststellend. Voor de derde eindplaats in Argentinië wordt het zodoende een strijd tussen Nitiss, Hansen en Bakkerud.
Belangrijk is het feit dat Volkswagen Marklund Motorsport het meeste punten scoorde als team en nu als enige aan de leiding komt in het WK voor teams.
Foto's:RallycrossRX.com
Tweet