Zandvoort: Nabeschouwing GT3.nl Motorsport
Later op de dag klaarde het weer enigszins op en ging de van pole position gestarte Max van Splunteren er direct na de start als een raket van door: “Ik had een goede start en wist meteen een gaatje te slaan naar de achtervolgers. Daarna kon ik rustig een comfortabele voorsprong opbouwen en de race winnen.” Voor het GT3.nl team was deze race nuttig met het oog op een paar kleine aanpassingen aan de auto voor de belangrijke hoofdrace van zondag – hoewel achteraf bleek dat het zondag een natte race zou worden. “Je moet altijd blijven zoeken naar verbeteringen, ok al rij je van start tot finish aan de leiding,” meende de jonge Van Splunteren professioneel.
Zondag stond de lange race met verplichte pitstop en rijderswissel op het programma; Mickey Bertram startte voor GT3.nl met de Remeha-Porsche vanaf pole position. In de regen en op de natte baan had Bertram op regenbanden een goede start, maar moest toch al snel Dylan Derdaele voorbij laten. Daarna vond Bertram betere grip en liep hij weer in op Derdaele. Voor 14.607 bezoekers werd deze 50 minuten race echter voor het GT3.nl team geen succes. Al na 10 ronden moest Bertram de geel-zwarte Porsche de pits inrijden met een kapotte V-snaar: “In het Scheivlak ging ik iets te wijd en kwam ik in de grindbak en daar moet er een steentje bij de motor zijn gekomen met als gevolg dat de V-snaar brak. Echt balen, want we hadden hier gewoon kunnen winnen,” aldus Mickey Bertram. Max van Splunteren moest dus werkloos toezien en kwam zondag niet meer aan rijden toe: “Met een goed resultaat na mijn zege zaterdag had ik vandaag een flinke sprong in de kampioenschapstand kunnen maken. We gaan ons nu richten op dagsuccessen en zien dan wel of we daarmee ook nog aanspraak kunnen maken op de titel.”
De volgend race voor de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux is op 20/21 september weer op het circuit van Zolder in België tijdens de Truck Grand Prix.
GT3.nl Motorsport Press
Tweet