van der Horst

Zandvoort: Nieuws vanuit de duinen

04e209eea5f2a569a3dd6b1239825de4c0f1f808.jpg
Maxi Götz bevestigde aan Autosport.be dat hij dicht bij een overeenkomst staat voor een deelname aan de 24 uren van Spa later deze maand. De Duitser gaf aan dat hij er vertrouwen in heeft maar dat de deal nog niet rond is. Götz zou dan samen met zijn vaste partner en naamgenoot Maxi Buhk team vormen op een derde HTP Motorsport wagen, terwijl de derde naam van het winnende trio van vorig jaar, Bernd Schneider reeds bevestigd werd op de wagen #84 van Nico Verdonck en Harold Primat.
Filip Salaquarda zal volgend seizoen voor het nieuwe GT-team van zijn vader racen. Het Tsjechische ISR dat in Spa voor het eerst aan het werk te zien was met een nieuwe Audi R8 LMS ultra wil volgend seizoen deelnemen aan de Blancpain GT Series, naast de activiteiten in de eenzitterij. Salaquarda gaf ook aan dat de kans groot is dat ISR aan de start zal verschijnen van de 1000km van de Nürburgring in september.

Ondanks het feit dat Fortec Motorsport met twee wagens stond ingeschreven voor de derde manche, komt het Britse team dit weekend maar met een Mercedes SLS AMG GT3 aan de start. De tweede wagen is na de crash van Armaan Ebrahim in Nogaro inmiddels hersteld en staat dan ook te bewonderen in de paddock, weliswaar zonder rijders (met budget) om ermee te racen.
 
f968891da01b8fdb8881df7b08b798f05281bfe5.jpg
Een van de twee nieuwe toevoegingen aan het veld dit weekend is de Herberth Motorsport Porsche van Jaap Van Lagen en Robert Renauer. Vooralsnog betreft het een eenmalig optreden, al sluit het team een terugkeer zeker niet uit. In Brands Hatch was het nog Farnbacher Racing – tevens een team uit de ADAC GT Masters – dat Porsche vertegenwoordigde in het kampioenschap.
 
Ondanks het feit dat Blancpain Racing en Marc Hayek de eersten waren om hun deelname in de Blancpain Sprint Series te bevestigen, verscheen de Lamborghini #24 tot dusver enkel aan de start in Nogaro. “Ik denk dat hij de werkdruk heeft onderschat, zeker na de dood van zijn vader enkele jaren geleden, normaal gezien keert hij hopelijk terug voor de vier laatste wedstrijden van het seizoen,” aldus Hans Reiter.
 
De man achter Reiter Engineering bevestigde ook dat de Lamborghini die hij inzet voor Stefan Rosina normaliter maar voorzien is voor drie wedstrijden en dat dus tot en met zijn thuiswedstrijd op de Slovakiaring. Indien er alsnog budget wordt gevonden kan er natuurlijk een vervolg komen.
 
De tijd waarmee Jeroen Bleekemolen zaterdagochtend de pole veroverde was maar liefst 1.3 seconden sneller dan die van Alvaro Parente in de Sebastien Loeb Racing McLaren vorig jaar. “Ongelooflijk, als je kijkt naar het verleden dan zijn we nog nooit zo snel geweest met de GT3’s als nu,” zei Bleekemolen. “Ik denk dat we 10 jaar geleden ongeveer deze tijden draaiden met een DTM-wagen, wat aantoont hoe GT3 zich aan het ontwikkelen is. De wagens zijn geweldig om te besturen, en zeker op dit circuit.”
 
337698900272fce8dd6d91ba304b180af01777de.jpg
De HTP Motorsport Mercedes #85 verschijnt niet aan de start van de Main Race op zondag. Stef Dusseldorp verloor de controle over zijn wagen tijdens de zondvloed in de slotminuten van de kwalificatierace met een scheur in het chassis tot gevolg. HTP zal de wagen vervangen voor de 24 uren van Spa.


Hoewel de Formule 3 wedstrijd in theorie het hoofdprogramma zou moeten zijn van het ‘Zandvoort Masters’ weekend, kan het dat bezwaarlijk genoemd worden met amper 11 bolides aan de start. Ook in de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux (6) en de Burando Production Open (7) staan de zaken er niet bepaald goed voor. 

Foto's: Vincent Wouters, Arne Simons
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Blancpain GT Sprint op zondag 6 juli 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Zandvoort Masters.
  • Powerkit.shop

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons