Total 24 Hours of Spavan der Horst

Zandvoort: Audi en Mercedes boven in vrije trainingen

WRT - Audi R8 LMS
WRT - Audi R8 LMS
Op dag 1 van het Blancpain GT World Challenge-weekend in Zandvoort kregen de rijders meteen af te rekenen met erg wisselende weersomstandigheden. De eerste vrije training van vanochtend verliep nog droog, op een korte enkele bui na, maar deze namiddag tijdens de tweede sessie regende het onophoudelijk. In droge omstandigheden was de WRT Audi van Dries Vanthoor en Ezequiel Perez Companc de beste, deze namiddag zagen we de Black Falcon Mercedes van Maro Engel en Luca Stolz bovenaan.
Black Falcon - Mercedes AMG GT3
Black Falcon - Mercedes AMG GT3
Perez Companc komt zo sterk terug na de crash in Paul Ricard die hem een tijdje aan de kant hield door een blessure. De tijd van 1:36.892 die hij samen met de jongste Vanthoor op de tabellen zette werd logischerwijze in de natte tweede sessie niet verbeterd. Audi bezette overigens de eerste vier plaatsen vanochtend, met de tweede tijd voor de WRT Audi van Rik Breukers en Oscar Tunjo, gevolgd door de beide Saintéloc-wagens.

Phoenix Racing - Audi R8 LMS
Phoenix Racing - Audi R8 LMS
Deze namiddag was het veld zo'n tien seconden langzamer, Stolz en Engel hielden anderhalve tiende van een seconde bonus op de GRT Lamborghini van Mirko Bortolotti en Christian Engelhart. Zij werden gevolgd door de beide Aston Martin's van R-Motorsport. De sessie diende even onderbroken te worden, Frédéric Vervisch nam aan het Scheivlak iets te veel de curbstones mee en belandde in de moeilijke omstandigheden in de grindbak. Hij kon zijn Phoenix Racing Audi nog wel terugbrengen naar de pits.

De kwalificaties worden morgenvroeg verreden om 9u30, gevolgd door de eerste wedstrijd om 14u30.

Foto's: Geert Franquet



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Blancpain GT World Challenge Europe op vrijdag 12 juli 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Zandvoort.
  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons