van der Horst

Zandvoort Masters: Sea, sun and… BRCC!

Belgium Racing - Porsche 997
Belgium Racing - Porsche 997
Na de openingsraces op Circuit Zolder en de match op verplaatsing naar het Franse Dijon, schiet het BRCC eind deze week tijdens de Masters Zandvoort weer op gang. Aan de vooravond van de confrontatie aan de Nederlandse badplaats peilen we naar de kansen van de kopmannen van de drie formaties die aan de leiding staan in Endurance Pro, Endurance Cup en Endurance Trophy.

Jullie leiden in het kampioenschap. Tevredenheid alom?

Tim Verbergt (Aston Martin – Bert Redant & Damien Coens - Endurance Pro)
«Zeker tevreden, na het ietwat foutgelopen debuut in Zolder en het laten liggen van kostbare punten. Voor Dijon was RACB Sport erin geslaagd een goed technisch evenwicht te vinden en dat werd bewezen met het nipte verschil in de top van de kwalificaties. In wedstrijd kregen we alle mogelijke ingrediënten voorgeschoteld die het eindscore van een race kunnen bepalen: natte piste, droge baan, aan de leiding, teruggevallen en dan na een goeie stint van Damien (Coens) én op een droge piste het verschil gemaakt, om uiteindelijk opnieuw in de regen in de laatste twee ronden te winnen met secondje verschil. Prachtig toch!”
Bart Van Haeren  (Porsche – Peter Hoevenaars & Yannick Hoogaers - Endurance Cup)
«Ja, zeer tevreden, vooral omdat wij niet alleen aan de leiding staan in de Cup, maar ook de meeste punten tellen in het Junior-kampioenschap en het Team-kampioenschap aanvoeren voor het Belgium Racing. Enige minpuntje was de pech in Dijon, waardoor we de zege uit handen dienden te geven en pas 2de werden. In het andere geval hadden we onze voorsprong nog kunnen verstevigen.”  
Jean-Marc Ueberecken (Ginetta – Jean-Pierre Lequeux - Endurance Trophy)
«We hadden niet verwacht dat we aan de leiding zouden staan van de Trophy! Tijdens de races op Circuit Zolder was immers gebleken dat we in de Trophy dienen af te rekenen met een snellere concurrentie en wij het moeten hebben van de regelmaat. Dat wij in Dijon wonnen, hebben we dan weer te danken aan de inzet van onze mecaniciens. Na het stukgaan van de motor, zijn zij in Engeland een nieuwe krachtbron gaan ophalen en hebben die met man en macht tijdig kunnen inbouwen in de Ginetta.”

De meeting in Zandvoort wordt opgesplitst in twee races van 90’. Hoe gaan jullie de taken verdelen?

TV: “Het is nog koffiedik kijken, omdat we nog geen zicht hebben op het juiste verloop van die twee keer negentig minuten. We zullen onze strategie pas bepalen na afloop van de kwalificaties.”

BVH: “Ik span aan met Peter Hoevenaars en ook Yannick Hoogaers is terug van de partij, nadat Christoff Corten hem in Dijon schitterend verving. Over de strategie hebben we het nog niet gehad, neen.”

JMU: “Onze eerste opdracht zal eruit bestaan het Circuit van Zandvoort te leren kennen, want buiten enkele rondjes gereden te hebben met een serie-auto, zijn zowel Jean-Pierre als ikzelf toe aan onze allereerste race in Nederland! Die handicap zal ons zeker niet helpen tegenover de snellere auto’s zoals de talrijke GC Automobile of de BMW van het duo Pampel-Rosoux.”

Endurance Trophy:

  1. Jean-Marc Ueberecken & Jean-Pierre Lequeux 45
  2. Franck Radet & Karim Al Azhari 25
  3. Benjamin Breny & Stefan Romecki 24

Endurance Cup:

  1. Bart Van Haeren & Peter Hoevenaars 40
  2. Pierre Piron, Guillaume Mondron & Martin Van Hove 32
  3. Nicolas Vandierendonck & Olivier Van Oost 25

Endurance Pro:

  1. Tim Verbergt, Bert Redant & Damien Coens 35
  2. Dylan Derdaele, Kenneth Heyer & Xavier Maassen 32
  3. Anthony Kumpen, Bert Longin & Frank Beliën 30

Kronos Events press



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Racing Car Championship op dinsdag 1 juli 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Zandvoort Masters.
  • LTF

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons