Zolder Historic GP: Wim Kuijl en Erik Qvick pakken pole voor de twee races van Belcar Historic Cup powered by St. Paul
De Porsches 964 van Luc Moortgat en Erik Nulens staan pas op de vierde startrij. Regerend kampioen Moortgat verloor een riem van de koeling en kon zijn kans niet optimaal benutten. Bert Theunissen, die het dit weekend moet stellen zonder Ben Thaens, klokte de negende tijd voor Cedric Baeten die dan weer Vonk verving op diens BMW 635 CSI. Dieter Kuijl pakte de pole in klasse 1, maar werd door de koersdirectie bedacht met vijf plaatsen achteruit wegens te snel rijden in de pitlane.
Tijdens de tweede kwalificatie op een zeer warme piste wist niemand zijn chrono te verbeteren. Het ging lang gelijk op tussen de Capri van Wim Kuijl en de BMW M3 van Erik Qvick. Er was amper een verschil van enkele duizenden van een seconde. Qvick wachtte echter tot het einde van de sessie omdat het op de piste dan wat minder druk was. Hij pakte in laatste instantie de pole met een halve seconde voorsprong op de Capri van de St. Paul-rijder.
Bouvy pakte opnieuw de derde chrono voor zijn rekening, terwijl Luc Moortgat nog altijd geplaagd werd door het riempje van de koeling en de vierde tijd realiseerde, net voor merkgenoot Bruynoghe, de Atrex-BMW E30 239i van Evertjan Alders en de BMW E36 van Tim Kuijl, die de pole realiseerde in klasse 4. Gust Van Haelst (Mazda RX3), Davy Cooreman (Honda CRX) en Bert Theunissen (BMW E36) maakten de eerste vijf startrijen vol net voor Dieter Kuijl die zijn Capri RS 2600 opnieuw op de pole parkeerde in klasse 1.
Foto's: Niels Vaeck
Tweet