Zolder vervangt Zandvoort als openingsmanche van de SuperCar Challenge.
Zoals eerder aangegeven gaan we voor de Supercar Challenge naar een nieuw format met een 60 minuten + 1 ronde- en een 90 minuten race en tijdens de meeste evenementen twee vrije trainingen en een gescheiden kwalificatie.
Tijdens zes van de acht evenementen, met uitzondering van de GAMMA Racing Day en de FORMIDO Finaleraces, rijden we ons programma op zaterdag en zondag waarbij we vier keer de races verdelen over beide dagen. Tijdens een aantal evenementen is er op de vrijdag tijd voor extra vrije trainingen, op de zaterdag is er dan ook een vrije training gepland.
In totaal is er voor de Supercar Challenge in het seizoen 2016 ongeveer 35 uur track time in het inschrijfgeld inbegrepen.
De Superlights Challenge voor de Sportscars, prototypes en LMP3 wagens volgt ongeveer hetzelfde format, alleen worden er nu twee races van 50 minuten gehouden, beide met een verplichte pitstop. De Superlights nemen deel aan 6 van de evenementen, op Spa bleek helaas deelname wegens de zeer hoge kosten niet te realiseren.
Op basis van de FIA regels mogen we voor de Supercar Challenge, waar de GT’s en toerwagens rijden, op de meeste circuits maximaal 52 wagens starten, alleen op Spa geldt een maximum van 75 ivm de lengte van het circuit. Dit betekend dat we, zoals enkele jaren geleden, een beperkt aantal startplaatsen beschikbaar hebben waarbij de rijders en teams die inschrijven en betalen voor het gehele seizoen voorrang krijgen. Eventuele rest startplaatsen zullen verdeeld worden onder gastrijders.
De inschrijving voor het gehele kampioenschap staat open tot aan 31 januari 2015, daarna zullen we de eventuele restplaatsen verdelen en bevestigen.
Voor de Superlights Challenge verwachten we een aantal nieuwe deelnemers, mede op basis van de Autosport Beurs is Essen. Naast de bekende merken als Radical, Praga en de CN type wagens van Wolf, Norma en Tatuus verwachten we ook een aantal nieuwe LMP3’s zoals de Ginetta’s en de Ligier.
SuperCar Challenge Press
Tweet