Zolder: WRT Audi overleeft startcrash en wint kwalificatierace
Door dat incident bleef de top drie ongewijzigd maar konden veel andere wagens opschuiven. Na de herstart zagen we achter Frijns (Audi #17), Watson (McLaren #59) en Marciello (Mercedes #90) dus Maxi Buhk (Mercedes #84) al, gevolgd door drie Audi's. Salaquarda ging in het ISR exemplaar (#75) de WRT bolides van Stevens (#2) en Schothorst (#3) vooraf. Onze Noorderbuur kwam echter kort daarna in de problemen en ook Watson zakte weg na een drive-through wegens het niet correct oplijnen bij de start.
De verplichte pitstop veranderde vooraan niet zoveel. De Audi van WRT (#17) bleef aan de leiding voor de Mercedessen van AKKA ASP (#90) en HTP (#84). WRT was wel iets sneller tijdens de stop waardoor de nummer 2 naar buiten kwam voor de ISR Audi #75. Ook de #1 van WRT maakte veel progressie, Enzo Ide kon de Audi tijdens zijn stint handhaven op de zevende plek. Kort voor het einde werd dat zelfs een zesde plaats na een drive-through voor de HTP Mercedes #84 op de derde plek. Bij de pitstop was één monteur nog nipt met een voet over de witte lijn bij het wegrijden en daardoor diende Franck Perera binnen te komen om de penalty uit te voeren.
Dries Vanthoor en Marcel Fässler tikten als 13e aan, Maxime Soulet en Andy Soucek (Bentley #8) twee plaatsen verder op de 15e stek.
Foto: Marnik Mouchaers
Tweet