Etappe 11: Nabeschouwing Iveco Team de Rooy
Tom Colsoul: “We hadden vandaag weer de juiste drive te pakken. Men is nu nog in overleg met de organisatie om CP1 als eindstand aan te houden. Wat mij betreft hadden ze de vrachtwagens door laten rijden dat was volgens mij te doen maar helaas is in de rallywereld een algemene stop voor alle categorieën. Net na CP1 zagen we Nikolaev en Mardeev beiden met een lekke band. We wisten dat Kolomy al eerder een lekke band had gereden dus dat maakte de uitgangspositie wel bijzonder aantrekkelijk.
Gerard de Rooy: “Eindelijk voelde het na 2 mindere dagen weer goed aan en klopte het. Inderdaad jammer dat de special niet voor trucks zijn vervolg heeft mogen vinden. Onze kansen worden op deze manier helaas noodgedwongen steeds kleiner. Laten we nu maar vooruit kijken naar de dag van morgen.” En lachend loopt hij zijn airco gekoelde camper in om van zijn welverdiende rust te genieten.
De 12e special is er één die er ook mag zijn. Men rijdt de special weer op Chileense bodem en deze loopt van Fiambalá naar Copiapó. De verbinding bedraagt 396 kilometer en de special is 319 kilometer lang. Men zal tijdens de verbinding weer over de Andes moeten en doet dit via de ‘El Paso San Francisco’; vervolgens keert men terug naar de Atacama woestijn waar men in het middendeel van de proef mega duinen tegenkomt, lokaal ook wel de ‘kathedraal’ duinen genoemd. Dit zegt genoeg over de ontberingen die men morgen tegen kan komen. Volgens de organisatie zijn diegene die vooraan in de special eindigen degene die een serieuze kans op de eindzege gaan maken.
Laten we afwachten of het allemaal door gaat.
Iveco Team de Rooy press
Tweet