van der Horst

FIA homologeert acht aandrijfsystemen voor seizoen 2015-2016

Formula E
Formula E
Vanaf komend seizoen is het de teams in de Formule E toegestaan om een eigen aandrijfsysteem te ontwikkelen en te gebruiken. Acht van de tien ingeschreven teams besloten om in samenwerking met hun technische partner die stap te wagen. Enkel Team Aguri en Dragon Racing besloten om geen eigen aandrijfsysteem te gebruiken. Het Japanse team blijft de originele SRT_01E bolide trouw en het Amerikaanse team waar onze landgenoot d’Ambrosio voor uitkomt, koopt zijn aandrijfsysteem bij Venturi.
elektrische batterijen FIA Formula E
elektrische batterijen FIA Formula E
Het chassis blijft nog altijd standaard, maar de elektrische motor, de versnellingsbak en het koelingssysteem mogen veranderd worden voor het tweede seizoen van de Formule E. Onafhankelijke constructeurs kunnen zo hun eigen technologie invoeren en uittesten. Renault en DS lieten al weten dat zij nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van een aandrijfsysteem voor respectievelijk e.Dams en Virgin Racing. De acht gehomologeerde aandrijfsystemen zijn:

ABT Schaeffer FE01 (ABT Schaeffer Audi Sport)
Andretti ATEC-01 (Andretti Formula E Team)
Virgin DSV-01 (DS Virgin Racing Formula E Team)
Mahindra M2ELECTRO (Mahindra Racing Formula E Team)
NEXTEV TCR FormulaE 001 (NEXTEV TCR Formula E Team)
Renault Z.E.15 (Renault e.Dams)
Motomatica JT-01 (Trulli Formula E Team)
Venturi VM200-FE-01 (Venturi Formula E Team & Dragon Racing).

Foto's: FIA Formula E



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule E op woensdag 5 augustus 2015.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons