Maleisië: Opnieuw triple voor Mercedes of multi (21) voor Red Bull?
Pirelli neemt opnieuw geen risico op de omloop van Sepang en brengt de harde en medium bandensoorten mee, naast een arsenaal intermediates en regenbanden uiteraard. Vooral de snelle bochten op het circuit vergen wat van de banden, terwijl de twee lange rechte stukken aan beide zijden van de hoofdtribune dan weer elk voorzien zijn van een DRS-zone om inhaalacties te bevorderen.
In Australië hadden de meeste teams aan twee pitstops genoeg; als het een droge race wordt, verwacht men komend weekend dezelfde strategie. De rol van de safety car lijkt historisch gezien, ondanks de veranderlijke weersomstandigheden, niet doorslaggevend te worden. Sinds de eerste race in 1999 hoefde Bernd Mäylander in zijn Mercedes slechts zelden uit te rukken op het asfaltlint van Sepang.
De Grand Prix zelf wordt zondagochtend verreden, om 10u onze tijd. De kwalificaties op zaterdag starten al een uur eerder.
Foto's: Georges De Coster, Racing International Photography
Tweet