van der Horst

Michelin neemt BookaTable over en wordt Europees leider online reservering restaurants

Michelin heeft de acquisitie aangekondigd van het bedrijf BookaTable. Deze acquisitie sluit aan bij het streven van de Groep om in Europa haar ontwikkeling te versnellen op het gebied van online restaurantreserveringen.
  • STX Motorhomes
Het bedrijf BookaTable, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Londen (Groot-Brittannië), is met meer dan 15.000 restaurants die gebruik maken van haar diensten en meer dan 34 miljoen gereserveerde couverts in Europa in 2015, Europees leider in het online reserveren van restaurants.

Michelin had in maart 2013 al een meerjarig partnership afgesloten met BookaTable waardoor ze de  oplossingen van BookaTable kon integreren in haar eigen aanbod MICHELIN restaurants via de website en mobiele applicaties. De nu aangekondigde acquisitie zorgt voor aanwezigheid in vele Europese  landen waar BookaTable al gevestigd is en versnelt de ontwikkeling van Michelin’s technologische platform voor online restaurantreserveringen. Daardoor kan de kwaliteit van bestaande diensten worden verbeterd en kunnen nieuwe diensten worden ontwikkeld om het aanbod voor de toekomst uit te bouwen.

Deze acquisitie stelt Michelin in staat op haar traditionele ervaring in de restaurantwereld te  kapitaliseren en Europees leider te worden in het online reserveren van restaurants. Ook kan Michelin hierdoor in de toekomst haar aanbod in nieuwe landen introduceren; met name in de Scandinavische landen.

Michelin, dat al vanaf haar oprichting is gefocust op mobiliteit, versnelt nu haar groei op het gebied van diensten ter ondersteuning van het reizen. Dat doet Michelin door klanten een unieke mobiliteitservaring te bieden met producten en diensten die een hoge toegevoegde waarde hebben. De alliantie tussen Michelin (dat met haar MICHELIN gids wereldwijd leider is in restaurantgidsen) en BookaTable (de Europees leider in online restaurantreserveringen) helpt restaurateurs bij het verder ontwikkelen van hun bedrijven doordat hen nieuw oplossingen worden aangereikt. En voor klanten maakt deze samenwerking het reserveren gemakkelijker.

Michelin press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Varia op woensdag 13 januari 2016.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons