van der Horst

24H Le Mans: Deelname Prospeed Porsche #67 komt niet in gevaar

Team AAI - Porsche 911 GT3 RSR
Team AAI - Porsche 911 GT3 RSR
De #67 Team AAI Porsche, ingezet door Prospeed, vatte gisterennacht nog vuur tijdens de laatste kwalificatie, maar de wagen is intussen alweer bijna klaar om morgenvroeg aan de start te staan van de warm-up, zo verzekerde ons teambaas Rudi Penders. Naast de #67, die Xavier Maassen deelt met Jun-San Chen en Alex Kapadia, zet Prospeed nog een tweede wagen in, de #68 Porsche van Han-Chen Chen, Gilles Vannelet en Mike Parisy.
Rudi Penders
Rudi Penders
"De brand op de #67 is eigenlijk heel stom ontstaan", aldus Rudi Penders. "De motor ging kapot en ongeveer een kwartliter olie lekte op de gloeiend hete uitlaten. Daardoor is er links achteraan erg veel schade, maar de jongens zijn dat gedeelte al aan het herspuiten. De wagen geraakt dus zeker klaar voor de warm-up morgenvroeg."

"Enerzijds ben ik uiteraard niet blij met het feit dat we helemaal onderaan de tabellen prijkten na de kwalificatie. Anderzijds ben ik wel fier op de evolutie die het team en ook de piloten deze week maakten. Je moet niet vergeten dat de meeste van onze concurrenten in GTE-Am het hele WEC-kampioenschap rijden en dus de manches in Silverstone en Spa al achter de kiezen hebben. De rest heeft dus een voorsprong van weken, zelfs jaren, terwijl onze enige wedstrijd dit jaar de ELMS-manche in Silverstone was."

"Vorig jaar was de situatie hier voor ons wel even anders. Na een zware crash zijn we op vrijdagnamiddag met twaalf mensen begonnen aan het strippen van één chassis om de stukken over te bouwen op een ander chassis. Dat heeft ons toen veertien uur gekost, vandaag verloopt hier alles, ondanks de brand, heel wat relaxer."

Foto's: Racing International Photography & Martijn Wouters



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in 24 Heures du Mans op vrijdag 12 juni 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons