van der Horst

24H Le Mans: Loeren incidenten om de hoek door snellere LMP2's?

CFEC Manor TRS Racing - Oreca 07-Gibson
CFEC Manor TRS Racing - Oreca 07-Gibson
Tijdens de officiële testdag afgelopen zondag in Le Mans werd meteen duidelijk dat niet de LMP1's, maar juist de LMP2's de snelste bolides waren qua topsnelheid. De hybride technologie van de fabriekswagens van Toyota en Porsche zorgt er wel nog steeds voor dat zij sneller zijn over één ronde, mede dankzij een betere acceleratie. De LMP2's zijn daarentegen zeker niet volledig bemand door fabriekspiloten en ze zijn liefst acht seconden per ronde sneller dan vorig jaar. Stof tot nadenken?
Chevrolet Corvette C7.R
Chevrolet Corvette C7.R
De hoogste topsnelheid kwam afgelopen zondag op naam van de Villorba Corse Dallara #47 met liefst 341 km/u. Dat is 10 km/u sneller dan de Toyota #8, die de hoogste top haalde van de hybride LMP1's. Dat LMP2's snel zouden zijn, sneller dan de LMP1's, voorspelde André Lotterer reeds in Spa aan Autosport.be. "Wanneer de boost (van het hybridesysteem n.v.d.r.) wegvalt, vallen we terug op slechts 520pk. Met de neus in de wind, krijgen we het plots lastig, bijvoorbeeld ten opzichte van een LMP2. Dat type wagen heeft namelijk veel meer kracht dan wij in hun verbrandingsmotor en bijgevolg kunnen we hen niet meer passeren", vertelde Lotterer toen.

Foto's: Arne Simons & Racing International Photography



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons