42 wagens op de voorlopige deelnemerslijst van ELMS
Ook in LMP3 kunnen we met twaalf wagens wederom spreken van een hoogstaand veld. Bij de LMP3's is het vooral Ligier wat de klok slaagt, op DKR Engineering na, dat de enige Duqueine inzet. Het team komt terug om zijn titel te verdedigen van vorig jaar en rekent alvast op Tom Van Rompuy als eerste speerpunt. Ook opvallend is dat G-Drive Racing een LMP3 zal inzetten dit jaar. Het team van Roman Rusinov is daarmee begonnen in de Asian Le Mans Series dit seizoen en zet deze trend verder in Europa. Overigens was er ook nog een LMP3 van Mühlner verwacht, al blijkt deze voorlopig niet op de huidige lijst te staan.
In GTE zullen dertien wagens vechten om de titel. Zoals steeds is Ferrari de grootste leverancier met hun 488 GTE EVO, al krijgen ze wel een aantal Porsches 911 GTE RSR-19 en twee Aston Martin Vantage GTE's in hun vaarwater. Nieuwste naam op de lijst is Absolute Racing, dat met Andrew Haryanto de eerste passen zet in Europa. Ook Rinaldi Racing stapt in met twee Ferrari's, terwijl de overige teams vaste waarden zijn in het kampioenschap.
Dan rest ons nog de vraag: zal er nog meer Belgische inbreng komen? Iemand die we normaal nog aan de start verwachten is Ugo de Wilde. De Brusselaar zal de voornaamste pion worden van Mühlner in Amerika voor de IMSA Michelin Endurance Cup, maar de Wilde wil er graag nog een Europees seizoen in de ELMS aan toevoegen. Voor het overige is het helaas koffiedik kijken wat landgenoten betreft. De races zullen wederom van hoogstaand niveau zijn met een dergelijk startveld en in september te zien op Spa-Francorchamps, tijdens de 4 Hours of Spa.
Foto's: Racingpixels - Mühlner Motorsport - Vr Racing - Geert Franquet
Tweet