van der Horst

6H São Paulo: Terugkeer 67-jarige Emerson Fittipaldi - Conway vervangt Nakajima

Kazuki Nakajima & Mike Conway
Kazuki Nakajima & Mike Conway
Ongelooflijk maar waar; Indycar-kampioen en tweevoudig wereldkampioen F1 Emerson Fittipaldi zal deelnemen aan de 6 Hours of São Paulo en dat enkele dagen voor hij 68 kaarsjes mag uitblazen. Daarnaast raakte ook bekend dat Kazuki Nakajima noodgedwongen de race in Brazilië aan zich voorbij moet laten gaan. Vanwege problemen met zijn visum wordt hij vervangen door de man die afgelopen weekend nog de 6 Hours of Bahrain won, Mike Conway.
AF Corse - Ferrari 458 Italia GTE
AF Corse - Ferrari 458 Italia GTE
Emerson Fittipaldi is via zijn organisatie promotor van de FIA WEC-race in Brazilië eind deze maand. In een poging het aanzien van de wedstrijd op te krikken, neemt de 67-jarige Fittipaldi zijn helm (voorlopig?) eenmalig van de haak om plaats te nemen in een AF Corse Ferrari 458 Italia. De man die lange tijd de jongste wereldkampioen F1 was, zal plaatsnemen in de #61 GTE-Am Ferrari waar Alexander Talkanitsa plaatsruimt en op die manier Alessandro Pier Guidi en Jeffrey Segal flankeren.

Sarrazin - Nakajima - Wurz
Sarrazin - Nakajima - Wurz
Slechter nieuws is er voor Kazuki Nakajima; de Japanner moet verstek geven nadat hij geen visum voor Brazilië kon bemachtigen. Hij zal, net als in Austin, vervangen worden door Mike Conway die zijn derde race afwerkt voor het team. Het ziet er overigens hoe langer hoe meer naar uit dat Toyota Racing volgend jaar de test- en reserverijder een volwaardig race-contract zal aanbieden nu Nicolas Lapierre langs de kant blijft. Davidson en Buemi zullen, zoals eerder gemeld, het seizoen met hun twee afwerken aan boord van de zusterbolide met startummer 8.

Foto's: Georges De Coster, FIA WEC & Toyota Racing



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in FIA World Endurance Championship op woensdag 19 november 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Sao Paulo.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons