van der Horst

Alonso licht gezondheidsproblemen toe en racet mogelijk niet in China

Fernando Alonso
Fernando Alonso
Fernando Alonso heeft meer details gegeven omtrent de precieze redenen waarom hij voor de Grote Prijs van Bahrein het stuur moet laten aan onze landgenoot Stoffel Vandoorne. Tijdens de traditionele persconferentie van de FIA gaf de Spanjaard toe een klaplong en enkele gebroken ribben te hebben opgelopen bij de impact; zaken die pas bij zijn landing in Spanje enkele dagen later werden opgemerkt.
Fernando Alonso - McLaren MP4-31
Fernando Alonso - McLaren MP4-31
"Op maandag had ik overal beetje pijn, maar niets ergs. Ik vloog terug, kwam aan in Spanje en de pijn was wat erger, dus lieten we een grondige controle doen. Daarbij kwam naar boven dat ik een lichte klaplong had. We volgden het advies van de artsen om thuis te rusten en herhaalden de scan afgelopen maandag. De klaplong was min of meer verdwenen, maar ik had enkele gebroken ribben. Omdat we in de F1 een zeer unieke positie in de wagen innemen en gecombineerd met de G-krachten, bestond het risico dat de gebroken ribben in de long konden doordringen."

Fernando Alonso - McLaren-Honda
Fernando Alonso - McLaren-Honda
"Het is niet zoals bij een gebroken been of arm, waar je kan omgaan met de pijn; dit is in de borstkas waar er organen zijn, dus we kunnen niet veel meer doen." Gevraagd of hij vertrouwen had om in China te racen, zei Alonso "het is nog niet 100% (zeker nvdr.). Ik zal een nieuwe test moeten ondergaan in de volgende acht tot tien dagen en nadien zal de FIA de situatie opnieuw evalueren, zoals ze vandaag deden."

Fernando Alonso
Fernando Alonso
"Ik zal herstellen, ik ben al hersteld van de klaplong, het is gewoon dat de ribben nog niet gelijmd zijn zeg maar. Het is een klein risico, maar we willen allemaal nul risico. Het is dus gewoon een kwestie van tijd. In de komende 10 dagen zou alles in orde moeten komen, maar we kunnen dat niet garanderen - mogelijk vijf dagen, mogelijk 10, mogelijk 12."

Foto's: Georges De Coster & Racing International Photography



  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons