van der Horst

Audi vertrouwt fabrieksprogramma met nieuwe RS3 LMS toe aan Comtoyou en Fred Vervisch

Audi RS 3 LMS
Audi RS 3 LMS
Begin deze maand presenteerde Audi de nieuwe RS3 LMS aan de wereld. De constructeur zal vanaf de tweede helft van dit jaar zijn nieuwe strijdwapen aanbieden aan klantenteams maar eer het zover is zal de wagen een intensief en tevens competitief testprogramma afwerken. Audi Sport koos voor het Belgische Comtoyou Racing om vier wagens te runnen in het FIA WTCR en dropt in de vorm van Frédéric Vervisch en Nathanaël Berthon twee fabrieksrijders bij het team uit Waterloo.
Audi RS 3 LMS
Audi RS 3 LMS
Voor Vervisch is het een welkome terugkeer naar het team van Jean-Michel Baert. De West-Vlaming maakte er in 2017 zijn toerwagendebuut en scoorde in de twee daaropvolgende jaren telkens een WTCR-overwinning. Daarnaast bleef de Audi-fabriekspiloot ook aan de slag in verschillende GT3-kampioenschappen. “Voor mij was het vooreerst belangrijk dat ik het GT3-programma kon blijven doen, maar het is een hele eer dat Audi mij als dé ontwikkelaar en ambassadeur van de nieuwe Audi RS3 LMS wou. Ondanks de moeilijke kalenders wilden zowel Comtoyou Racing als Audi mij koste wat het kost achter het stuur van de nieuwe TCR-wagen hebben”, aldus Vervisch.

Frédéric Vervisch - Comtoyou Audi RS3 LMS
Frédéric Vervisch - Comtoyou Audi RS3 LMS
Chris Reinke, die aan het hoofd staat van Audi Sport customer racing, verduidelijkt de keuze voor Vervisch en Comtoyou Racing: "Frédéric is niet alleen een ervaren, maar ook een technisch erg onderlegde en betrouwbare piloot. Dat maakt van hem de ideale ontwikkelingsrijder voor onze nieuwe auto. Comtoyou Racing is dan weer bekend met onze producten sinds 2017, won internationale races en titels en is er al bij sinds het prille begin van het WTCR."

Als alles goed gaat start het WTCR 2021 tijdens het eerste weekend van juni op de Nordschleife, in het bijprogramma van de legendarische 24 Uren van de Nürburgring.

Foto's: Audi Sport & Arne Simons



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in FIA World Touring Car Cup op vrijdag 19 februari 2021.
  • Heinz Performance

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons