Chris Mattheus en Guino Kenis met G&A Racing Mosler MT900R aan de start
“De keuze voor de tragere Chevy 5 liter motor tegenover de 7 liter is in functie van de betrouwbaarheid,” aldus Guino Kenis. “Het koppel is kleiner en dat zorgt voor mindere slijtage voor de versnellingsbak en de aandrijfassen. Ik denk dat we met deze wagen in kwalificatie ook nauwelijks onder de 1’35” zullen uitkomen op Circuit Zolder en dat wil zeggen dat we het zelfs niet onder de markt zullen hebben tegen de Ferrari’s en Porsches van de laatste generatie. Ik denk dat de wagens uit de huidige GT Cup met een snelle bemanning ons het leven heel zuur zullen maken”.
"De downforce met de Mosler is, vooral in Francorchamps, echt indrukwekkend,” vult Chris Mattheus aan. “In vergelijking met de andere wagens waarmee ik reeds aan de start kwam, is het verschil spectaculair. We zullen dit jaar niet over de snelste wagen beschikken, maar het is een stukje nostalgie dat we terug naar het Belgisch kampioenschap brengen na jarenlange afwezigheid.”
Voor Mattheus is het overigens een turbulente winter geweest in zijn zoektocht naar een competitief stuur voor het seizoen 2014.“Eigenlijk had ik een akkoord met Aston Martin Brussels om samen met Bert Redant en Tim Verbergt aan de slag te gaan. Door de controverse rond de zaakvoerder van GPR, het team waar beide Aston's oorspronkelijk in waren ondergebracht, was er plots veel onduidelijkheid. Er werd binnen de nieuwe structuur, door de komst van nieuwe geïnteresseerde partijen, op gemaakte beslissingen teruggekomen. De overeenkomst die ik had en het gegeven woord hielden geen stand en ik werd aan de kant geschoven. In mijn zoektocht naar een competitief alternatief heb ik Guino Kenis gecontacteerd gezien hij in het bezit is van een nagelnieuwe Mosler. De deal was in geen tijd rond en het is een beetje als opnieuw thuiskomen.”
Foto's: G&A Racing & Martijn Wouters
Tweet