van der Horst

Circuit Zolder, donderdag 6 juni 2019 – Internationale testdag/Modena Motorsport

Jacky Ickx in de Ferrari 312 B3 van Niki Lauda
Jacky Ickx in de Ferrari 312 B3 van Niki Lauda
Geen alledaagse Internationale testdag deze donderdag op Circuit Zolder, maar een exclusief onderonsje van en voor Modena Motorsport. En wie Modena Motorsport denkt legt onbewust een link met blitse bolides uit Maranello. En eigenlijk zit je er dan ook niet ver naast alhoewel bij Modena Motorsport zijn ook andere snelle vierwielers welkom. Jacky Ickx kwam even zijn vriend Uwe Meissner van Modena Motorsport groeten en maakte van de gelegenheid gebruik om enkele rondjes af te werken, eerst met zijn eigen oude bekende F1 bolide uit 1972, daarna was het de beurt aan de #12 312 B3 van Niki Lauda uit 1974.
Ferrari 512 BB 1979
Ferrari 512 BB 1979
Buiten een tiental Formule 1 bolides uit het roemrijke verleden van het Italiaanse merk met het paard kwamen we ook nog een Ferrari 512 BB Le Mans uit 1979 tegen. Maar er was meer te zien zoals de Alpine Renault 1500 Le Mans van 1966.
 

Allerlei:
Alpine Renault 1500
Alpine Renault 1500
Ferrari 512 BB Le Mans
Alpine Renault 1500 Le Mans
Porsche 993 GT2 R
Porsche Carrera
Ferrari F40
Martini Ferrari 308
Enkele mooie Maserati’s uit het verleden en het heden
Een bijzonder mooie Alfa Romeo
Enz…
 
Formule 1 & 2:
Ferrari 312 B2
Ferrari 312 B2
#2 - Ferrari 641 1990 - Nigel Mansell
#4 - Ferrari 312 B2 1972 - Jacky Ickx
#5 - Ferrari Dino Formule 2 1969
#12 - Ferrari 312 T 1975 - Niki Lauda
#12 - Ferrari 312 B3 1974 - Niki Lauda
#12 - Ferrari 312 B3 1974 - Clay Regazzoni
Ferrari 312 B3
Ferrari 312 B3
#27 - Ferrari F92A 1992 - Jean Alesi
#27 - Ferrari 643 1991 - Alain Prost
#28 - Ferrari 412 T1 1994 - Gerhard Berger
#28 - Ferrari 643 - Alain Prost

Iemand of iets vergeten? Sorry.
“Bij leven en welzijn, tot 27 juni 2019”

Meer foto's vindt u HIER

Foto's: Ronald Janssens
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Ronald Janssens in Circuit Internationaal op donderdag 6 juni 2019.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons