van der Horst

Circuit Zolder zet de grootste wijzigingen voor 2015 op een rij

24H Zolder: Het einde van de race
In de nasleep van de onenigheid die ontstond omtrent het reglement van Belcar Trophy en 24 Hours of Zolder, communiceerde Circuit Zolder vandaag naar de teams een kleine aanpassing in de reglementen ten opzichte van vorig jaar. De beide Prologue Races, zoals Circuit Zolder de twee wedstrijden voorafgaand aan de 24H omschrijft, zullen 125 minuten duren en twee verplichte stops omvatten. De organisatie zet tevens de deur op een kier voor een verplichte bandenleverancier en beperkt de maximale hoeveelheid te tanken brandstof aan de pomp, al valt af te wachten wat de concrete impact van die maatregel zal zijn.
24H Zolder: Het einde van de race
Het reglement dat Circuit Zolder vandaag verspreidde voor 24 Hours of Zolder en de voorbereidende races onder de Belcar Trophy-noemer bevat een opmerking dat de keuze van bandenmerk vrij is, behalve voor de snelste klassen in elke divisie. Welke merk dan wel verplicht wordt, is officieel nog niet geweten. Bandenwarmers zijn toegelaten, maar enkel in de pitlane.

24H Zolder: De beelden van zondagochtend
Nieuw voor dit jaar is dat de maximale capaciteit die geleverd wordt aan de manuele pompen 100 liter bedraagt. Voor de deelnemers uitkomend in de divisie 4 (de protypes) wordt die hoeveelheid verder beperkt tot 90 liter en volgend jaar zelfs tot 80. De Wolf GB08 beschikt standaard echter over een tank van 80 liter, dus zal in principe geen hinder ondervinden hiervan, terwijl ook de Porsche 991 standaard reeds over een tank met de reglementaire maximumcapaciteit beschikt.

Tanken voor de box is overigens wel toegelaten tijdens de proloograces en de trainingen voorafgaand aan de 24 Hours of Zolder.

Foto's: Marnik Mouchaers, Georges De Coster & Arne Simons



  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons