De Alfa Romeo F1: op of over de limiet?
De voorvleugel is nadrukkelijk opgedeeld in twee segmenten: een centraal gedeelte dat neerwaartse druk moet genereren - opvallend is dat er slechts vier aerodynamische elementen worden gebruikt en niet vijf zoals toegelaten door het reglement - en de twee buitenkanten die er, samen met de endplates, op gericht zijn om de luchtstroom weg van de auto te begeleiden.
Voeg daar nog eens aan toe dat Alfa de viervoudige luchtinlaat - voor een betere verdeling - boven het hoofd van de rijder heeft behouden, voor de achtervleugel met een gelijkaardig idee als Ferrari en Mercedes op de proppen is gekomen, en je krijgt een auto die mogelijk vriend en vijand kan verrassen. Wel opvallend (of alarmerend) is het feit dat er geen gebruik wordt gemaakt van de vin op de motorkap, waarvoor zowel Ferrari als Haas hebben geopteerd dankzij de uitstekende packaging van de Italiaanse krachtbron.
Sauber, vorig jaar al met Alfa Romeo op de motorkap, eindigde vorig jaar achtste in het wereldkampioenschap voor constructeurs. Charles Leclerc, ondertussen verkast naar Ferrari, werd als beste van de twee rijders dertiende in de eindstand.
New Alfa Romeo Racing in Fiorano! Photo by Federico Basile📸#AlfaRomeoRacing#Fioranopic.twitter.com/PCOqVAF183
— Luigi Gabriele Gueli (@gueligram) 14 februari 2019
Foto's: Alfa Romeo F1 Team
Tweet