Sprint: Dubbele overwinning voor Michael Schmetz
Race 1
Bij de start van de eerste race was het de Astur Car Ginetta G50 van Guillaume Mondron die zijn pole niet kon omzetten in de leiding van de wedstrijd. In plaats daarvan voerde de tweede Astur Car Ginetta het 11 koppige veld aan na een ronde, voor de Skylimit Porsche 997 GT4 van Jo Lammens en de GC 10-V6 van Michael Schmetz. Voor beide Astur Car Ginetta’s was de wedstrijd van twee keer 15 minuten echter te lang en de twee wagens moesten in de loop van de eerste sprintrace dan ook opgeven. Vooraan werd het na de neutralisatie uiteindelijk een strijd tussen Michael Schmetz en Jo Lammens, maar al snel werd duidelijk dat de GC Automobile 10-V6 van Schmetz met de overwinning zou gaan lopen. Na het tweede kwartier racen was het verschil aan de meet uiteindelijk een vijftal seconden op de Skylimit Porsche van Jo Lammens (winnaar GT Light), die op zijn beurt de BMW M3 GT4 van André Grammatico voorbleef (+10.780s). De zege in Tourisme Pro ging naar de luid brullende BMW M3 van European Formula Racing (zesde algemeen) bestuurd door Christophe Pampel..Pos | Rijder | Wagen | Verschil |
---|---|---|---|
01. | M. SCHMETZ | GC 10-V6 | 19 ronden |
02. | J. LAMMENS | Porsche 997 GT4 | +5.344 |
03. | A. GRAMMATICO | BMW GT4 | +10.780 |
04. | F. RADET | GC 10 V6 | +30.099 |
05. | Y. MULLER | Ginetta G50 | +31.805 |
06. | C. PAMPEL | BMW M3 | +34.368 |
07. | G. PAISSE | SEAT SuperCopa | +35.163 |
08. | N. JUSSY | SEAT SuperCopa | +35.703 |
09. | J. PILETTE | SEAT SuperCopa | +1 r. |
10. | P. PIRON | Ginetta G50 | +7 r. |
11. | E. MONDRON | Ginetta G50 | +13 r. |
Race 2
Voor race 2 zette zich 9 wagens klaar op de grid, terwijl de Ginetta G50 van Edouard Mondron na de opgave in de eerste sprintwedstrijd vanuit de pits startte. De Skylimit Porsche GT4 van Philippe Huart kwam als beste weg en verschalkte bij de start de GC 10-V6 van Michael Schmetz die dankzij zijn overwinning in de eerste race vanaf pole mocht starten. Bij het begin van de tweede ronde hernam Schmetz echter alweer de leiding maar inmiddels was het al duidelijk dat het gevaar van ergens anders zou komen. Edouard Mondron rukte namelijk in geen tijd op doorheen het veld na als laatste te zijn gestart. De AsturCar Ginetta G50 #5 nam nog voor de neutralisatie de leiding over maar wat volgde was geen one man show maar een heus duel tussen beide heren. Mondron kon gedurende het tweede deel van de race vaak de leiding handhaven, maar in een alles of niets poging slaagde Schmetz er in om ook de tweede sprint wedstrijd op zijn naam te schrijven na een geslaagd en vooral gewaagd inhaalmanoeuvre bij het aansnijden van de Jacky Icxk Chicane in de laatste ronde. Mondron werd dus tweede algemeen op amper 0.161s maar kan zich wel troosten met de overwinning in GT Light. André Grammatico reed opnieuw een degelijke wedstrijd en werd derde (+8.826s) voor de Skylimit GT4 Porsche van Huart (+24.960s). De overwinning in Touring Pro was ditmaal weggelegd voor de Allure Team Seat SuperCopa #32 (Caprasse/Paisse).Pos | Rijder | Wagen | Verschil |
---|---|---|---|
01. | M. SCHMETZ | GC 10-V6 | 19 ronden |
02. | E. MONDRON | Ginetta G50 | +0.161 |
03. | A. GRAMMATICO | BMW GT4 | +8.826 |
04. | J. LAMMENS | Porsche 997 GT4 | +24.960 |
05. | K. CAPRASSE | SEAT SuperCopa | +26.957 |
06. | N. JUSSY | SEAT SuperCopa | +33.487 |
07. | C. PAMPEL | BMW M3 | +41.894 |
08. | J. NANIOT | SEAT SuperCopa | +1'08.997 |
09. | F. RADET | GC 10 V6 | 8 r. |
10. | P. PIRON | Ginetta G50 | 13 r. |
Foto's: Martijn Wouters & Marnik Mouchaers
Tweet