van der Horst

Fuji: Audi en Toyota aan elkaar gewaagd

Audi R18 e-tron quattro #2
Audi R18 e-tron quattro #2
Na afloop van de twee vrije trainingen voor de 6 Hours of Fuji ogen Audi en Toyota aan elkaar gewaagd. In de eerste sessie van de dag was de Toyota TS030 Hybrid #8 van Anthony Davidson, Sebastien Buemi en Stephane Sarrazin de snelste op de piste, achteraf werd deze chrono echter geschrapt voor een snelheidsovertreding in de pitstraat. Aan het einde van VT1 was er overigens wat opschudding toen de Aston Martin Vantage van Kristian Poulsen in aanraking kwam met de Audi R18 e-tron quattro #2 van Loïc Duval die daarbij aanzienlijke schade opliep (zie foto). De wagen raakte desondanks op tijd hersteld voor de tweede vrije training waarin Duval ook nog eens de besttijd neerzette, voor de zusterwagen #1 van Marcel Fassler. De snelste ronde buiten beschouwing gelaten, werden de Audi’s en Toyota’s gescheiden door amper een paar tienden aan het einde van de dag.
Audi #2 na afloop VT1
Audi #2 na afloop VT1
In LMP2 was het de G-Drive Racing Oreca-Nissan van Mike Conway die tweemaal de tabellen aanvoerde. De OAK Racing Morgan-Nissan van onze landgenoot Bertrand Baguette zette in de snellere namiddagsessie de vijfde tijd neer, terwijl men in VT1 niet verder kwam dan de voorlaatste tijd in de klasse. Bij de GT’s was Aston Martin tweemaal het snelst, de tijd die Fred Makowiecki in de voormiddag afklokte werd niet meer verbeterd, ook niet door collega Richie Stanaway die in VT2 primus was met zijn Vantage V8. De IMSA Performance Matmut Porsche van onder meer Markus Palttala realiseerde respectievelijk een eerste en tweede chrono in GTE-AM, met de besttijd in de klasse op naam van Paulo Ruberti in de Proton Competition Porsche 911 GT3 RSR.

Foto's: Audi & WEC



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op vrijdag 18 oktober 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Fuji.
  • Powercars

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons