van der Horst

Nürburgring: Race 2: Zege voor AF Corse duo Cameron/Griffin - Longin slechts 15de

Start Race 2 International GT Open te Nürburgring 2012
Start Race 2 International GT Open te Nürburgring 2012
Naast al het GT-geweld op Silverstone vond ook op de Nürburgring een interessant weekend plaats. Tijdens de tweede race op zondag ging de zege naar de AF Corse Ferrari 458 Italia van het Britse duo Cameron/Griffin. De V8 Racing Corvette van Pastorelli/Ramos werd tweede voor de winnaar van de race op zaterdag: de Scuderia Villorba Corse Ferrari van Montermini/Filippi.
  • STX Motorhomes
Pastorelli vertrok vanaf op pole voor de tweede race van het weekend. De V8 Racing Corvette C6.R reed een kleine voorsprong bijéén vooralleer een eerste pitstop-golf zich aanmelde. Achter de Vette streden de Autorlando Porsche van Bleekemolen, de Villorba Ferrari van Filippi en de AF Corse Ferrari van Griffin voor plaatsen 2-3 en 4. De Villorba Ferrari kwam als tweede binnen voor de AF Corse Ferrari en de Porsche van Bleekemolen. 

Als ballast van hun voorgaande resultaten moesten Filippi en Montermini met lede ogen toekijken hoe de AF Corse Ferrari een snelle stop maakte en met een dozijn seconden voorsprong buitenreed. Als tweede reed de Autorlando Porsche van Bleekemolen, nu in handen van Di Guida uit Venezuela. Hij had echter niet veel zin in een goed resultaat en deed alles behalve in de juiste richting rijden. Een finale 13de plaats was het nuchtere verdict. 

Voor de AF Corse Ferrari van de Britten Griffin/Cameron kwam de zege niet meer in gevaar. De V8 Racing Corvette uit de SRT - Selleslagh stallen werd zoals gemeld een mooie tweede voor de Villorba Corse Ferrari van Filippi - Montermini. 

Bert Longin kwam na een baalrace, waar zowel hijzelf als zijn ploegmaat in de fout gingen, niet verder dan een vijftiende plaats.

Foto: Fotospeedy



Dit artikel werd gepubliceerd door Olivier Gouters in International GT Open op maandag 3 juni 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Nürburgring.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons