Vandaag werd op het autosalon van Frankfurt de Hyundai Veloster N ETCR voorgesteld. Deze wagen heeft als basis de benzine aangedreven Veloster N TCR, die op dit moment als tweede toerwagen actief is voor het Zuid-Koreaanse merk, maar uitgerust met een elektrische aandrijving. Hiermee is Hyundai nog maar de tweede constructeur die een volledige elektrische TCR-wagen op de markt brengt, naast de Cupra ETCR.
Hoewel de basis kwam van de door een thermische motor aangedreven Veloster, toch moesten de ingenieurs een aantal aanpassingen maken met het oog op de ETCR-reglementen. Zo zal de Veloster N ETCR een puur elektrisch achterwiel aangedreven wagen worden met de krachtbron recht in het midden, iets wat uniek is voor de Zuid-Koreaanse constructeur. De wagen zelf werd gebouwd in hun basis in Alzenau en zal in de komende weken uitvoerig getest worden. Daarvoor rekenen ze op een veteraan op het circuit met Gabriele Tarquini, die de wagen aan de tand zal voelen met het oog op 2020, wanneer de ETCR zijn debuut zal maken.