van der Horst

Japanse constructeurs stellen hun Class One-wagen voor

Voorstelling nieuwe GT500 wagens
Voorstelling nieuwe GT500 wagens
Vandaag kwamen in Suzuka de drie prominente constructeurs aanwezig in de Super GT samen om hun nieuwe GT500 wagens voor te stellen. Honda en Nissan bleven respectievelijk de NSX GT500 en GT-R GT500 trouw, al voerden zij toch enige wijzigingen door met het oog op de nieuwe Class One-reglementen, terwijl Toyota het zustermerk Lexus vervangt en komt met de nieuwe GR Supra. Hiermee zit de teller al op zes constructeurs die hun wagens wijzigden naar de Class One-reglementen, samen met DTM-constructeurs BMW, Audi en Aston Martin.
  • Prospeed Competition
Onthulling nieuwe GT500 wagens
Onthulling nieuwe GT500 wagens
De meeste wijzigingen door het reglement moesten gemaakt worden door Honda. De NSX GT500 was namelijk uitgerust met een krachtbron in het midden, maar omdat dit verboden is met het nieuwe reglement, is de 2 liter turbo motor naar vooraan verhuisd. Nissan daarentegen moest weinig veranderingen aanbrengen aan de GT-R en Toyota stelde eerder dit jaar al zijn nieuwe strijdwapen voor, waarmee het vanaf volgend seizoen de succesvolle Lexus LC500 zal vervangen. Donderdag en vrijdag zullen Nissan en Toyota hun eerste testen afwerken op het circuit van Suzuka, terwijl Honda pas vanaf een latere datum van start zal gaan.

Dankzij deze wijzigingen kunnen we mogelijks vanaf volgend seizoen ook deze wagens bewonderen op Europese bodem. Dankzij het Class One-reglement zijn de Super GT500 wagens nu ook toegestaan om deel te nemen aan de wedstrijden van de DTM en omgekeerd, waarbij we volgende maand al een voorsmaakje krijgen tijdens de DTM-finale in Hockenheim waar de Japanse constructeurs een demonstratie geven, zij het met de huidige wagens.
 
Foto's: Super GT



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Deutsche Tourenwagen Masters op woensdag 11 september 2019.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons