van der Horst

Jerry de Weerdt kiest voor BRCC Endurance

Jerry De Weerdt - Brass Racing - Viper
Jerry De Weerdt - Brass Racing - Viper
Jerry de Weerdt en Jeffrey Van Hooydonk maakten indruk tijdens de Race Promotion Night, de seizoensafsluiter van de BRCC 2012. Ze parkeerden de BRASS-Viper op de eerste startrij en waren een ganse wedstrijd in strijd voor een podiumplaats. Tot Jerry een rondtollende wagen op de rechte lijn start-finish niet meer kon ontwijken en er vroegtijdig een einde kwam aan zijn maidentrip in de BRCC.
Ondertussen staat de Viper terug op zijn poten en maakt het BRASS Racing team zich klaar om de aftrap  van het nieuwe BRCC seizoen niet te missen.

“Dat is inderdaad de bedoeling,”  zegt de zakenman uit Aartselaar.”Zoals vaak moeten we eerst nog een aantal zaken regelen, maar ik kijk er nu al naar uit om met de Viper vooraan te strijden in de BRCC Endurance.”

Jerry kreeg de smaak voor “vitesse” te pakken, tijdens een slipcursus bij Mike “Jesco” Van Hooydonk.

RPN: Beelden van de kwalificatie
“Ik ben begonnen in de Belgian Historic Cup met onder meer een Jaguar XJS, Ferrari Mondial, Ford Mustang en een Corvette Stingray uit 1969. Met mijn Ford Mustang Shelby uit 1965 sta ik steeds aan de start van de Spa Six Hours en ook met de Corvette zal ik nog enkele wedstrijden rijden binnen de Belgian Historic Cup 2013. Ondertussen had ik ook reeds geproefd van de Belcar met een Audi TT en nadien met de Viper RT/10 uit 1993. In 2011 hebben we dan bij het Oostenrijkse Grasser Racing Team een recente Viper GT3 aangekocht waarmee we onder meer actief waren in de Supercar Challenge en dit omdat er op dat moment geen competitie was in België".

RPN: Grid en start van de Long Race in beeld gebracht
Het beste resultaat dat de Weerdt liet optekenen, was een tweede plaats in Divisie GT, voor de latere kampioen Maassen. Over het waarom van de wil om nu voor het BRCC Endurance te gaan, is Jerry zeer duidelijk, “In Nederland zijn het eerder sprints van één uur en het is gebleken dat Endurance mij beter ligt. Vooral omdat we over een fantastische team beschikken dat heel snelle pitstops kan doen. Daarvoor hebben we heel wat materiaal over gekocht van KRK Racing. Bovendien hebben wij Belgische sponsors en hen betrekken en ook uitnodigen voor een BK is makkelijker te verkopen.”

Foto's: Georges De Coster, Marnik Mouchaers & Martijn Wouters



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons