van der Horst

Juan Pablo Montoya: "Zou cool zijn om Le Mans te rijden"

Mitch Evans en Juan Pablo Montoya
Mitch Evans en Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya ging vandaag graag in op de uitnodiging van Porsche om hun 919 Hybrid aan de tand te voelen in Bahrein, één dag na de FIA WEC-wedstrijd aldaar. De inmiddels veertig jaar oude Colombiaan was al sinds vorige dinsdag ter plaatse om de sfeer op te snuiven en nam graag even de tijd voor een gesprek, onder meer over zijn toekomstplannen in de autosport.
Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya
"Ik reed vanmorgen al met de 919 Hybrid en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben! Ik heb al met zoveel auto's gereden en het viel mij vooral op hoe stabiel deze wagen wel is, en ook het vermogen natuurlijk. De 919 is bovendien makkelijk om te besturen, maar het is tegelijkertijd ook makkelijk om er mee óver de limiet te gaan, wat niet de bedoeling is. Zaak is om daarin natuurlijk een goede balans te vinden. Het opvallendste was dan weer dat ik een soort 'handleiding' van maar liefst 30 pagina's kreeg over de auto. Indertijd bij McLaren was dat één grote pagina met de opsomming waarvoor de knopjes A tot en met L op mijn stuurwiel dienden."

Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya
"Veel mensen denken dat ik volgend jaar Le Mans zal rijden omdat ik hier vandaag deze test doe, maar er zijn geen gesprekken bezig in die richting. Ik zou het anderzijds wel cool vinden om ooit eens Le Mans te rijden. Ik heb al zoveel ervaringen opgedaan in de internationale racerij en totnogtoe nergens spijt van gehad. Het feit dat ik in endurance een auto moet delen met anderen en dat dat compromissen vraagt qua setup is voor mij geen probleem, het blijft racen! Wat ik wel niet ga doen is Le Mans afwerken in een GT-wagen, maar in de 919 Hybrid, graag!"

Foto's: Georges De Coster & Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in FIA World Endurance Championship op zondag 22 november 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Bahrain.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons