Kirkaldy (McLaren): "650S GT3 waarschijnlijk uitverkocht"




Een terugkeer naar competitief racen voor het eerst sinds lang, dat vraagt wat gewenning? "Dit is de eerste wedstrijd sinds 2011 in feite. Na de 24 Hours of Spa hebben we nog een race in Magny Cours gedaan datzelfde jaar, maar al bij al is het wel even geleden. Er zit wat roest op zeg maar", lacht de Schot.

Gezien het in zekere zin een update betreft, zullen er ook nog gelijkenissen zijn, te beginnen bij het carbon chassis? "Klopt, het chassis is hetzelfde gebleven en ook de motor en de elektronica is hoofdzakelijk hetzelfde. Heel knap allemaal, maar in vrij grote mate eigenlijk een nieuwe wagen."





Foto's: Martijn Wouters & McLaren
Tweet






























Wolfgang Kaufmann