van der Horst

Leiden strubbelingen tussen DMSB en teams tot VLN-boycot?

Start VLN 9
Start VLN 9
Na een persbericht vorige week van de Deutsche Motorsport Bund (DMSB) waarin alles rozengeur en maneschijn leek voor de toekomstige races op de Nordschleife, wordt dit nu weer sterk ontkracht door de teams en rijders zelf. Na het dodelijke ongeval begin dit jaar werden een aantal maatregelen genomen maar nu zegt de werkgroep van piloten dat een aantal belangrijke voorstellen die zij deden niet weerhouden werden.
Falken Porsche - 24H Nürburgring 2015
Falken Porsche - 24H Nürburgring 2015
Het is zelfs al zover dat een aantal teams zijn overgegaan tot het oprichten van de Interessengemeinschaft Langstrecke Nürburgring (ILN), dat nu stelt dat een boycot op til is als de DMSB geen rekening houdt met de belangen van die pilotenwerkgroep. De ILN zou zo'n goeie honderd wagens vertegenwoordigen, en de eventuele boycot heeft zowel betrekking op het VLN-kampioenschap als de 24 Uren van de Nürburgring.

2015 VLN ADAC Westfalenfahrt Nürburgring
2015 VLN ADAC Westfalenfahrt Nürburgring
De beslissingen van de DMSB die aangevochten worden gaan ondermeer over het "Nordschleife-permit", een soort licentie om te mogen rijden op de Nordschleife. Voor de cursus die leidt tot het behalen van die licentie dient er betaald te worden en de coureurs zien dit als een manier om de DMSB-kas verder aan te spijzen en pleiten ervoor dat deze enkel geldt voor de snellere klasses, niet voor allemaal zoals de DMSB dat nu wil. Een e-learning tool die de pilotenwerkgroep al had ontwikkeld en bekostigd, werd bovendien door de DMSB opzij geschoven ten voordele van hun eigen oplossing. Ook deden de rijders al een voorstel tot aanpassing van de zogenaamde "code 60"-procedure, maar vonden daarover wederom geen gehoor bij de DMSB.

Foto's: Arne Simons & Vincent Wouters



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in VLN Langstreckenmeisterschaft Nürburgring op woensdag 30 december 2015.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons