van der Horst

Lone Star Le Mans: Rebellion voor Toyota in kwalificatie

Rebellion Racing - Rebellion R13
Rebellion Racing - Rebellion R13
Met behulp van de succes handicap slaagde Rebellion Racing er in om in Austin opnieuw de pole af te snoepen van Toyota. Met een ronde in 1:47.530 zetten Gustavo Menezes, Bruno Senna en Norman Nato de Rebellion voor een derde maal op pole. In de GTE klasse ging de snelste tijd naar de Aston Martin #95 van Marco Sörensen en Nicki Thiim.
Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 HYBRID
Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 HYBRID
De Toyota’s #7 en #8 volgden op de plaatsen twee en drie op respectievelijk 1,6 en 1,9 seconden van de tijd van de Rebellion. Brendon Hartley klokte wel de tweede tijd met de Toyota #8 maar zijn tijd werd geannuleerd omdat hij met vier wielen over de limiet van de piste kwam. De snelste LMP2 was de Cool Racing Oreca van Nicolas Lapierre en Antonin Borga die de United Autosports Oreca #22 en de Alpine A470 #36 vooraf ging.

Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
In de GTE pakte Aston Martin de tweede en derde startplaats met daartussen de Porsche #92 van Christensen/Estre. De Vantage die Maxime Martin deelt met Lynn vertrekt dus van op de derde plaats. De snelste Ferrari, de #51 van Pier Guidi/Calado klokte de vierde tijd voor de tweede Porsche. De Corvette C8.R die een eerste optreden maakte in het WEC kon, gehinderd door een ongunstige BoP, het ritme van de snelsten niet volgen. In de GTE Am was de pole voor de Team Project-1 Porsche van Perfetti/Hörr/Cairoli.

Foto's: FIA WEC, Toyota Gazoo Racing & Aston Martin Racing
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op zondag 23 februari 2020.
  • Shopa

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons