van der Horst

McLaren keert voltijds terug naar IndyCar

Fernando Alonso - McLaren Racing
Fernando Alonso - McLaren Racing
Vandaag maakte McLaren bekend dat het vanaf volgend jaar terug voltijds actief zal zijn in de IndyCar Series. Hiermee keert het merk terug naar de Indy Series nadat zij voor de laatste maal in 1979 op Amerikaanse bodem voltijds aanwezig waren en er 28 overwinningen behaalde, waaronder drie maal de zege in de Indy 500. Drie jaar geleden maakte McLaren hun wederoptreden tijdens de Amerikaanse klassieker en was ook dit seizoen aanwezig in Indianapolis, waarbij Fernando Alonso zich echter niet kon plaatsen voor de wedstrijd. Dit smaakte naar revanche en met een samenwerking met Arrow Schmidt Peterson - een gevestigde waarde in het kampioenschap - en onder leiding van voormalig Indy 500-winnaar Gil de Ferran zullen zij in 2020 twee wagens inzetten.
  • Oeste Kart
Toch zullen er enkele aanpassingen aan te pas komen voor het Amerikaans team. Zo zullen zij vanaf volgend seizoen overschakelen naar de Chevrolet motoren nadat zij jaren konden rekenen op Honda. Maar gezien de relatie tussen de Japanse constructeur en McLaren, weigert Honda nog steeds een krachtbron aan hen te leveren.

James Hinchcliffe - Arrow Schmidt Peterson
James Hinchcliffe - Arrow Schmidt Peterson
Daarnaast is er ook nog een rijderskwestie. Op dit ogenblik komen James Hinchcliffe en ex-Formule 1 piloot Marcus Ericsson uit voor Arrow Schmidt Peterson, al ziet het er naar uit dat de Canadees andere oorden zal gaan opzoeken na dit seizoen en dat de Zweed het slachtoffer zal worden van de nieuwe samenwerking. Namen die op dit moment al genoemd worden als vervangers zijn de Brazilaan Felipe Nasr en huidig Formule 2-piloot Nicholas Latifi. Fernando Alonso zou ook in de wandelgangen genoemd zijn, maar de Spanjaard liet al weten geen interesse te hebben in een vol seizoen.

Foto's: IndyCar Series



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Circuit Internationaal op vrijdag 9 augustus 2019.

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons