Nicola Larini evalueert acht wagens ter gelegenheid van BoP-test in Valencia
Onder de aanwezige teams noteerden we het B3 Racing Team Hungary dat drie SEAT León zal inzetten voor Dušan Borković, Mat’o Homola en Attila Tassi. Ook nieuwkomer WRT tekende met Stefano Comini en Jean-Karl Vernay present in Valencia. Bij het Liqui Moly Team Engstler maakten Davit Kajaia en Michail Grachev (TCR International Series), Andy Yan en Filipe Clemente de Souza (TCR Asia), en het duo Tim Zimmermann - Tom Lautenschlager (TCR Duitsland) de dienst uit. Michela Cerruti mocht dan weer de door Romeo Ferraris geprepareerde Alfa Romeo Giulietta de sporen geven terwijl Aku Pellinen achter het stuur van de JAS Motorsport Honda Civic terug te vinden was. Target Competition stelde twee nieuwe Opel Astra's ter beschikking van Jordi Oriola, Josh Files, Loris Hezemans en Mike Beckhusen. Tenslotte was ook de Top Run-gerunde Subaru STi van de partij.
Opmerkenswaard was het feit dat ook een Peugeot 308 Racing Cup aan de TCR Balance of Performance-test werd onderworpen. Het Sebastien Loeb Racing zorgde daarbij voor de logistieke ondersteuning, Fransman Aurélien Comte zat achter het stuur. Het blijft wel afwachten of we de Peugeot in 2016 ook daadwerkelijk op de TCR-startgrid terug zien. Volgens het technisch reglement zijn de TCR Series voorbehouden aan wagens met een motor van 1750cc tot 2000cc, daar waar de Peugeot een 1.6 liter-krachtbron in het vooronder heeft. Nog volgens dat zelfde reglement is de
is de organisator van de TCR International Series, de World Sporting Consulting Ltd (WSC) evenwel gemachtigd andere wagens toe te laten, zo de karakteristieken ervan overeenstemmen met het TCR-project.
"Toen we vorig jaar aan de slag gingen met de nieuwe 308 Racing Cup met het oog op onze merkentrofee, realiseerden we ons dat de 308 perfect voldeed aan de TCR-spirit. Het was dan ook maar logisch dat we contact opnamen met de promotor van de International Series om te zien of de wagen zijn plaats heeft in dit kampioenschap" weet Florent Meilhaud, de verantwoordelijke voor het 2RM Project bij Peugeot Sport.
"Er is de 1600cc-motor, maar dankzij zijn uitstekend chassis en zijn laag gewicht denken we dat de auto zeker potentieel heeft. We kwamen naar Valencia om de auto met de overige wagens te vergelijken en vertrouwen er op dat de technische TCR-staff een BoP uitdoktert waardoor de 308 Racing Cup competitief kan zijn" aldus Mailhaud nog.
Foto's: TCR Intl.Series
Tweet