van der Horst

Nogaro: VT1: Sébastien Loeb Racing snelste - WRT op drie

Sébastien Loeb Racing - McLaren MP4-12C GT3
Sébastien Loeb Racing - McLaren MP4-12C GT3
Sébastien Loeb Racing plaatste op eigen bodem in de eerste sessie van het herboren FIA GT kampioenschap meteen beide McLaren MP4-12C bovenaan de tijdstabellen. De Belgian Audi Club Team WRT Audi R8 LMS ultra van Frank Stippler en Edward Sandström klopte af als derde, voor het Novadriver-exemplaar van Campanico/Viera. Deze laatste tandem was tevens snelste in Pro-Am, terwijl ex-keeper Fabien Barthez met landgenoot Gérard Tonelli op de Sofrev Ferrari 458 Italia beste was in de Gentlemen Trophy.
  • VR Racing
Andreas Zuber was samen met teamgenoot Mike Parisy dankzij een 1:27.573 snelste op het circuit Paul Armagnac tijdens de eerste vrije training, voor teamgenoten Loeb/Parente. Laurens Vanthoor was beste belg op een negende plaats. Reeds vroeg in de sessie positioneerde de beide McLaren's zich bovenaan de tijdstabellen, maar ongeveer halverwege de tachtig minuten durende sessie begon de regen te vallen, waardoor tijdsverbeteringen uit den boze waren.

Uiteindelijk nemen er vierentwintig GT3's deel aan de openingsmeeting van het seizoen 2013, nadat eerder al Vita4One verstek gaf en ook de Saintéloc Audi en de tweede R8 van Novadriver afwezig blijken. Vita4One teambaas Michael Bartels was wel aanwezig en bevestigde dat het team in Zolder aan de start zal staan met één wagen. Overigens ook geen Porsche op de finale deelnemerslijst, ProSpeed Competition is zoals verwacht niet afgezakt naar Zuid-Frankrijk. Hierdoor is Belgian Audi Club Team WRT het enige Belgische team aan de start, maar de troepen van Vincent Vosse compenseren dat ruimschoots door het inzetten van drie Audi R8 LMS ultra.

Foto: Sébastien Loeb Racing/DPPI



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in FIA GT Series op vrijdag 29 maart 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Coupes de Pâques.
  • Powercars

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons