van der Horst

Opel test Astra in de windtunnel: "We denken perfect voorbereid te zijn"

Opel Motorsport - Opel Astra TCR
Opel Motorsport - Opel Astra TCR
Dat er bij Opel veel tijd en energie kruipt in de ontwikkeling van de TCR-versie van de Opel Astra, mag duidelijk zijn. Windtunneltesten winnen jaar na jaar aan belang en ondanks het feit dat er binnen de TCR met een Balance of Performance (BoP) wordt gewerkt, is over een goede basis beschikken op vlak van aerodynamica belangrijk voor elke constructeur. Opel gunde ons vandaag een blik achter de schermen bij de uitgevoerde testen in de windtunnel.
  • Hamofa Performance
Opel Motorsport - Opel Astra TCR
Opel Motorsport - Opel Astra TCR
"Vroeger werden problemen met de aerodynamica veelal gecamoufleerd door de motorprestaties op te drijven. In de moderne motorsport is de sleutel tot succes echter dezelfde als in de serieproductie: efficiëntie", aldus Opel. De splitter en de achtervleugel spelen een belangrijke rol in het genereren van downforce, al zijn dat net twee standaardonderdelen in TCR, met het oog op het drukken van de kosten. Hoewel men deze onderdelen dus niet mag aanpassen, kan men wel de plaats ervan op de wagen bepalen.

Opel Motorsport - Opel Astra TCR
Opel Motorsport - Opel Astra TCR
Sprekend over resultaten van de testen, blijft Opel Motorsport Senio Manager Dietmar Metrich op de vlakte, “het enige dat ik kwijt kan, is dat we denken perfect voorbereid te zijn dankzij de uitstekende kenmerken van het basismodel. Pas wanneer de auto’s het tegen elkaar opnemen op de racebaan, zullen we weten waar we staan. Maar dat maakt het juist zo uiterst boeiend!”

Foto's: GM Company



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in TCR International Series op donderdag 10 maart 2016.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons