Pedro Bonnet pakt de titel in de BMW Clubsport Trophy
Pedro Bonnet: “Ik wist dat ik samen met Guido Werckx een afwachtende houding kon aannemen en de wedstrijd afwerken in functie van het kampioenschap. Maar anderzijds had ik uiteraard graag een achtste opeenvolgend podium behaald. Dat hebben we uiteindelijk behaald, maar het was zeker geen gemakkelijke wedstrijd”.
“Tijdens de vrije training kregen we een waarschuwing inzake het geluid. Dankzij de interventie van Guino Kenis hebben we een uitlaat gedemonteerd van een wagen die Guino op de parking had staan. Tijdens de kwalificatie vond ik in het zeer drukke verkeer geen vrije ronde en strandde op de derde startplaats binnen de BMW Clubsport Trophy. Guido nam een voorzichtige start en reed een zeer verstandige en snelle wedstrijd. Toen ik in de wagen stapte viel opeens alle radiocontact weg en ik wist niet in welke positie ik me bevond, laat staan dat ik wist wie aan de leiding reed. Op een bepaald moment kreeg ik de wagen van Hermans en Convents in het vizier en ik kon nog een plaats winnen. Ik heb zitten rekenen en was vrij zeker dat we binnen de top 5 toefden, maar ik had geen idee dat we in derde positie lagen. Pas aan de eindmeet wist ik dat ik mijn achtste podium op rij had gescoord en dat onze teammaten binnen JJ Motorsport, Kenis, De Neef en Eyckmans de wedstrijd hadden gewonnen”.
Pedro Bonnet pakte tijdens zijn eerste seizoen op circuit meteen de titel en is daar uiteraard heel blij mee. Hoe bekijkt de Immobiliare-rijder de toekomst op korte en middellange termijn?
“De overstap van rallycross naar circuit is zeer groot en beide disciplines zijn amper te vergelijken. In rallycross is de start primordiaal en moet je constant verdedigend rijden. Het zijn zeer korte en intensieve wedstrijden. Ik wou afgelopen seizoen vooral heel veel rijden op verschillende circuits en heb me laten coachen door ondermeer Guino Kenis die een karrenvracht aan ervaring heeft. Met wedstrijden op de omlopen van Francorchamps, Zolder, Dijon, Mettet en Zandvoort heb ik op een seizoen ervaring opgedaan op vijf verschillende circuits. Fantastisch gewoon voor een dergelijk kampioenschap. Ik koos dit seizoen voor de BMW Clubsport Trophy omdat het een ideale instapklasse is en ook budgetvriendelijk. En de titel was helemaal geen doel op zich. Maar eenmaal aan de leiding ga je de zaken uiteraard enigszins anders bekijken”.
“Volgend seizoen is voor mij voorlopig nog een open vraag. Uiteraard wil ik in een volgende fase enkele malen proeven van wedstrijden in een GT en dan bij voorkeur een Porsche. Een tweede seizoen of enkele races binnen de BMW Clubsport Trophy behoren uiteraard ook tot de mogelijkheden. Ik wil voorlopig vooral niet te hard van stapel lopen en mijn ervaring trapsgewijs opbouwen. Maar op middellange termijn wil ik korte wedstrijden rijden in een GT of een krachtige toerwagen. Al sluit ik rallycross ook niet volledig uit. Het zijn zeer korte wedstrijden, maar zeer intensief en autosport pur sang”.
“Langs deze weg wil ik ook de troepen van JJ Motorsport bedanken voor het geleverde werk. Naast de titel, de drie overwinningen en de acht podiumplaatsen op rij heb ik ook zeer goede herinneringen aan de 24 Hours of Zolder waarin we met een wagen in zuivere Clubsport configuratie ook een podiumplaats behaalden. Een negen op negen dus. Dit is geen toeval, JJ Motorsport is een steengoed team met een goed uitgekiende strategie en goede begeleiding”, besluit een zeer tevreden Pedro Bonnet.
Foto's: Marnik Mouchaers, Niels Vaeck, Martijn Wouters & Georges De Coster
Tweet