Via een Twitterbericht liet Rich Energy weten dat het met onmiddellijke ingang het sponsorcontract dat de firma verbond met het Haas F1 team verbreekt. Als reden wordt de tegenvallende resultaten van het Amerikaanse Formule 1 team als ook het ongezonde politieke klimaat van de Formule 1 opgegeven, al twijfelt er niemand aan dat dit een drogreden is.
Het was en bleef een bijzonder verhaal, het onbekende merk van energiedrankjes Rich Energy dat zijn intrede maakt in de Formule 1 via sponsoring van Haas F1, met als doel niet minder dan Red Bull te verslaan op eigen terrein. Vooral de excentrieke directeur van het bedrijf, William Storey, trok de aandacht en al snel werden er vergelijkingen gemaakt tussen Storey en andere dubieuze en minder fortuinlijke F1-magnaten uit het verleden. Weinigen hadden vertrouwen in het bedrijf en een eerste kink in de kabel kwam er eerder op het jaar toen Rich Energy een proces verloor aangespannen door Whyte Bykes voor plagiaat van hun logo. Nu blijkt er al een definitief einde te komen aan het F1 avontuur van Rich Energy. Bij Haas F1 was niemand bereid tot het geven van enig commentaar.