SGRT trotse leider in Evo2-klasse van de 25 Hours
“Vrijdag beleefden we een uniek moment. Voor het eerst slaagden we erin om onder de drie minuten te gaan op Spa-Francorchamps. Ruim voldoende voor de pole in de klasse!" reageert Simon Lurkin. "Een mooi moment voor het hele team, waar we erg tevreden mee waren. We zitten met een vrij nieuw team op de #254, maar de poletijd werd neergezet door een piloot die al enkele wedstrijden bij ons heeft gereden, dat maakt het extra mooi.” Zaterdag, klokslag 16 uur: de #254 en de #331 nemen hun plaats in op de grid en de langste lange afstand wedstrijd ter wereld wordt op gang geschoten. Maar al in de formatieronde liep het fout voor één van de twee wagens, die achteraan inreed op een stilstaande concurrent. Een lekke radiator zorgde voor de nodige schade en dus moest het team al meteen vol aan de bak. Een geleende motor stond vier uur later te draaien en de #331 stoof weg uit de pits om aan zijn wedstrijd te beginnen.
“We verloren daar inderdaad veel tijd. Grote ambities hadden we niet, maar zonde is het sowieso. We werken de wedstrijd nu af zonder het materiaal echt zwaar op de proef te stellen. Het einde halen en ons amuseren is het doel! Dat geldt min of meer ook voor de #254, maar daar willen we onze leiding natuurlijk vasthouden tot het einde.”
De topwagen van het team heeft niet alleen de leiding vast in zijn klasse, maar rijdt algemeen ook rond op een knappe 65ste plaats en dat in een deelnemersveld van 120 Evo3-bolides. Fingers crossed: de finishvlag valt om 17 uur!
Foto's: SGRT.be & Niels Vaeck
Tweet