van der Horst

SGRT trotse leider in Evo2-klasse van de 25 Hours

SGRT
SGRT
Binnen minder dan vier uur kennen we de winnaar van de 2019 editie van de Hankook 25 Hours VW Fun Cup. In de Evo2-klasse is het nog steeds SGRT.be dat aan de leiding gaat. Vlak na een korte servicebeurt op de #254, rond de klok van 11 uur, spraken we kort met het jonge SGRT, dat deze editie weer twee wagens in het vuur heeft, waarvan eentje al voor de start de nodige problemen kende.
  • LTF
SGRT.be - VW Fun Cup
SGRT.be - VW Fun Cup
In 2011 sloegen Simon Lurkin en Geert Suenens de handen in elkaar, en werd SGRT opgericht. Enkele jaren later, verwelkomt het team Bert Korthoudt, Nils Broes, Arne Pittomvils en Régis de Biolley, en spitsten de heren zich toe op de Volkswagen Kever, en namen ze deel aan de European VW Fun Cup. Zo ook dit jaar, met verschillende piloten. Dat is namelijk de opzet van het team: rijders met weinig budget aantrekken om het stuur van de Kever te nemen. Vorig jaar kon SGRT al eens even van de algemene leiding proeven, na een juist getimede pitstop en safety car en natuurlijk door het feit dat de diesel waarmee zij aan de slag gaan, langer  door kan gaan zonder te tanken dan de benzine Evo3-auto’s.  

SGRT.be - VW Fun Cup
SGRT.be - VW Fun Cup
“Vrijdag beleefden we een uniek moment. Voor het eerst slaagden we erin om onder de drie minuten te gaan op Spa-Francorchamps. Ruim voldoende voor de pole in de klasse!" reageert Simon Lurkin. "Een mooi moment voor het hele team, waar we erg tevreden mee waren. We zitten met een vrij nieuw team op de #254, maar de poletijd werd neergezet door een piloot die al enkele wedstrijden bij ons heeft gereden, dat maakt het extra mooi.” Zaterdag, klokslag 16 uur: de #254 en de #331 nemen hun plaats in op de grid en de langste lange afstand wedstrijd ter wereld wordt op gang geschoten. Maar al in de formatieronde liep het fout voor één van de twee wagens, die achteraan inreed op een stilstaande concurrent. Een lekke radiator zorgde voor de nodige schade en dus moest het team al meteen vol aan de bak. Een geleende motor stond vier uur later te draaien en de #331 stoof weg uit de pits om aan zijn wedstrijd te beginnen.

“We verloren daar inderdaad veel tijd. Grote ambities hadden we niet, maar zonde is het sowieso. We werken de wedstrijd nu af zonder het materiaal echt zwaar op de proef te stellen. Het einde halen en ons amuseren is het doel! Dat geldt min of meer ook voor de #254, maar daar willen we onze leiding natuurlijk vasthouden tot het einde.”

De topwagen van het team heeft niet alleen de leiding vast in zijn klasse, maar rijdt algemeen ook rond op een knappe 65ste plaats en dat in een deelnemersveld van 120 Evo3-bolides. Fingers crossed: de finishvlag valt om 17 uur!

Foto's: SGRT.be & Niels Vaeck
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Philippe De Roeck in VW Fun Cup op zondag 14 juli 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 25H VW Fun Cup.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons