van der Horst

SRT terug actief onder eigen naam

Patrick Selleslagh
Patrick Selleslagh
Selleslagh Racing Team of SRT, het is een gekende naam in de GT-wereld, het Belgische team was het eerste dat in Europa een privé Corvette GT1 inzette in 2003 in het Belcar kampioenschap. De jaren daarop bouwde het team zich een reputatie op als Corvette specialist en won het verscheidene races waaronder tweemaal de 24 uren van Zolder alsook in het WK GT1. Na jaren met eerst de C5-R en later de C6.R GT1, besloot Patrick Selleslagh in 2011 om zijn team op te doeken. Hij bleef wel nog actief bij het Nederlandse V8 Racing waarvoor hij de technische assistentie verzorgde in de Supercar Challenge en GT Open. Dit jaar besloot Patrick om samen met zijn zoon Niels Selleslagh om de naam SRT terug van onder het stof te halen. Er werd dan ook besloten om een Corvette C6-ZR1 GTE aan te kopen bij Pratt & Miller.
Patrick Selleslagh speelde al enige maanden met het idee om zijn eigen team terug op te starten en uiteindelijk hakte hij dan ook de knoop door. Het nieuwe SRT zal echter niet door hemzelf geleid worden maar door zijn zoon Niels, die kan terugvallen op een jarenlange ervaring in het team van zijn vader. Patrick zal hem wel met raad en daad bijstaan.  
 
De Corvette C6-ZR1 GTE die SRT aankocht bij Pratt & Miller is de wagen die vorig jaar met Tom Milner, Oliver Gavin en Richard Westbrook de 24 uren van Le Mans betwistte. Opmerkelijk is echter dat deze zal worden uitgerust met een 7 liter krachtbron in plaats van het gebruikeijk 5,5 liter motorblok. Een operatie die SRT volledig in eigen huis uitvoerde en waarvoor men zelfs de felicitaties van Pratt & Miller ontving. De bedoeling is dat de wagen in deze configuratie met ABS zal worden ingezet in het GT Open kampioenschap, maar een programma in het BRCC of de Supercar Challenge behoort ook tot de mogelijkheden indien er vraag naar is. Het team dat nauw samenwerkt met Pratt & Miller blijft in ieder geval trouw aan zijn devies, een klein team, maar met een zeer professionele aanpak.

Foto: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in International GT Open op maandag 3 maart 2014.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons