van der Horst

Ugo de Wilde met JD Motorsport naar nieuwe Formule Renault Eurocup

Ugo de Wilde - JD Motorsport
Ugo de Wilde - JD Motorsport
Het is pas eind december, maar Brusselaar Ugo de Wilde is nu al zeker van een deelname aan de nieuwe Formule Renault Eurocup in 2019. Die competitie wordt vanaf volgend seizoen betwist volgens het nieuwe F3R-reglement en zal gebruikmaken van de Tatuus F.3 T-318. Onze 16-jarige landgenoot vond onderdak bij het Italiaanse JD Motorsport.
  • Oeste Kart
Ugo de Wilde - Formula 4 France
Ugo de Wilde - Formula 4 France
Na twee seizoenen in de Franse F4, die bekroond werden met de titel van vicekampioen, vier overwinningen en evenveel pole posities, zet onze jongste eenzitterrijder ooit een stap hoger in 2019. Na succesvol oefenwerk op het circuit van Vallelunga enkele weken geleden, kan de Wilde nu zijn plannen uit de doeken doen. Op het programma staan de tien wedstrijden van de hernieuwde Formule Renault Eurocup, met als hoogtepunten de wedstrijden in het voorprogramma van de Grote Prijs F1 van Monaco en de 24 Uur van Spa-Francorchamps. Het seizoen wordt voorafgegaan door drie collectieve testsessies respectievelijk in Magny-Cours, Paul Ricard en Monza.

De Wilde zal instappen bij het Italiaanse JD Motorsport, een vaste waarde in de discipline, aangezien de Italiaanse structuur er al sinds 2011 zijn sporen verdiend heeft. Het team van Roberto Cavallari (Jones) en Alfredo Cappelletti (Dedo) werd vorig seizoen nog zesde in de eindstand met de Italiaan Lorenzo Colombo. Nog opvallender: in 1997 werd JD Motorsport kampioen in de toenmalige Eurocup, met aan het stuur... onze landgenoot Jeffrey Van Hooydonk.

Update: reactie van Ugo

“De F3-R is een heerlijke machine, heel viriel om besturen. De halo vind ik helemaal niet hinderend voor het zicht, het is alleen wat klauteren om in en uit de kuipstoel te raken. De prestaties, met de turbomotor van 270 paarden, zitten ergens tussen de Formule Renault 2-liter en de traditionele F3. Ik verwacht dat we op Francorchamps in 2’13” zullen draaien. Dat is sneller dan een GT3, met een topsnelheid van 260 per uur.”

Foto: Ugo de Wilde
 

 

 


Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in Circuit Internationaal op woensdag 26 december 2018.
  • Powerkit.shop

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons