van der Horst

WRC 8 legt de lat nog wat hoger

WRC 8
WRC 8
Twee jaar na het al uitstekende WRC 7 ligt nu diens opvolger in de rekken. Naar goede gewoonte heeft de Autosport.be-redactie deze aan de tand gevoeld en het moet gezegd: ook deze versie breekt niet met de traditie van beter en realistischer. Want dat is WRC 8 toch wel, erg realistisch en grafisch zeer geslaagd. Het spel heeft, net als de vorige edities, de licentie van het WRC waardoor je de proeven van het echte WK zelf kan uitproberen en bovendien opnieuw in de huid kan kruipen van Thierry Neuville.
  • Dreamdrive
WRC 8
WRC 8
Als we achter het stuur kruipen, voelen we meteen dat er wat roest zit op onze rijkunsten sinds de vorige editie. Na even ingewerkt te zijn, vlot het echter al wat beter. Niet dat we foutloos bleven, verre van, maar dat toont ook het realisme aan van WRC 8. Zodra we na enkele uurtjes proberen de moeilijkheidsgraad op punt kregen, was de competitie echt leuk te noemen. De carrièremodus biedt ook voor de beginnende speler de ideale opstap: van een tweewielaangedreven R2 in Junior WRC kan je na het afwerken van een vier tot achttal rally's van telkens vier proeven doorgroeien naar een vierwielaangedreven auto in WRC2. Om dan na nog eens zoveel competitiekilometers een echte WRC aan de tand te gaan voelen.

WRC 8
WRC 8
Als we dan toch iets negatief moeten zeggen, is het misschien over de te uitgebreide carrièremodus. Het afstellen van de auto is voor velen een must, maar het zogenaamde 'crew management', personeelsbeheer zeg maar, is misschien toch een stap te ver. Het lijkt wel of je, naast je job als piloot, ook HR-manager en financieel beheerder moet zijn. Zo stonden we aan de start van de Tour de Corse met onze eigen weersvoorspeller die zei dat alle proeven er nat zouden bijliggen. Bleek dat iemand (wijzelf dus eigenlijk) was vergeten om regenbanden mee te nemen... Jammer.

WRC 8 is verkrijgbaar voor Playstation 4, XBox One, PC en Nintendo Switch.


Foto's: bigben interactive



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Varia op woensdag 16 oktober 2019.
  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons