van der Horst

Aston Martin stelt DB10 voor in kader van nieuwe James Bond-film Spectre

Aston Martin DB10
Aston Martin DB10
De kogel is door de kerk, de Aston Martin DB10 zal de in 2004 gelanceerde Aston Martin DB9 opvolgen, dat geraakte vandaag bekend tijdens de officiële voorstelling van de nieuwe James Bond film Spectre in Pinewood Studios in het Verenigd Koninkrijk. Ook in de 24e Bond-film zal het iconische Britse merk opnieuw zijn opwachting maken en daarvoor werkt het dus aan een nagelnieuwe wagen; een samenwerking die overigens tot stand kwam ter gelegenheid van de Goldfinger-film uit 1964.
Er waren reeds langer geruchten dat Aston Martin een opvolger voor de succesvolle DB9 klaarstoomde, al was er nog geen duidelijkheid omtrent de naamgeving. Zo sloeg Aston Martin in het verleden ook de DB8 over, om verwarring omtrent de V12 krachtbron te voorkomen. Op technische details van de nieuwste telg blijft het nog even wachten, al is reeds zeker dat de bolide dezelfde motoren krijgt als deze uit het Mercedes AMG-gamma en gebouwd zal worden rond een nieuw aluminium frame. In 2016 moet de bolide ook effectief op de baan terug te vinden zijn.

De film Spectre zal vanaf volgend najaar in de zalen te zien zijn en Daniel Craig zal voor de vierde keer de hoofdrol vertolken, terwijl Naomi Harris wederom in de huid van M-secretaresse Moneypenny kruipt. Ralph Fiennes neemt andermaal de rol van M op en Rory Kinnear is wederom M's rechterhand Tanner. Ben Whishaw zal net als in Skyfall de rol van techneut "Major Boothroyd" alias Q spelen. Sam Mendes, verantwoordelijk voor de vorige film Skyfall, is eveneens van de partij; terecht gezien het commericële succes van de laatste film uit 2012. Net als in het verleden met de vorige Bond-films, moet ook Spectre zich afspelen op verschillende exotische locaties rondom de wereld, waarbij men aangeeft te zullen draaien in Oostenrijk, Marokko, Engeland en Mexico. Overigens, voor de volledigheid, de 50-jarige Monica Bellucci zal de rol van Bondgirl op zich nemen.

Foto: Aston Martin



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Varia op donderdag 4 december 2014.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons