van der Horst

Formule 1 verliest podium champagne sponsor

Winst voor Kimi Raikkonen
Winst voor Kimi Raikkonen
De sponsor die in de Formule 1 de champagne op het podium verzorgde, G.H. Mumm & Co, verlaat de sport; dit meent het magazine "The Drinks Business" te weten. Mumm besloot om een nieuwe uitdaging te zoeken en vond ze bij Formule E. De Noord-Franse Champagneproducent leverde sinds 2000 de magnum flessen voor de top 3 op het podium na elke Grote Prijs.
Mumm-eigenaar Pernod Ricard zou jaarlijks maar liefst 5 miljoen euro betalen om zijn champagne na elke Grote Prijs op het podium te laten spuiten. Deze deal echter zou niet meer voldoende zijn volgens het management van de F1, aldus The Drink Business.

"Het is ons doel om continu te innoveren, om opwinding te creëren en onze grenzen te verleggen", aldus Ricard. "We hebben ervoor gekozen om een nieuwe mogelijkheid te verkennen en dat is de Formule E geworden. Het is iets totaal baanbrekends en heeft een sterke connectie met onze marktwaarden en het is tevens een natuurlijke evolutie in de autosport."

Een mogelijke vervanger voor Mumm lijkt Moët & Chandon te zijn. De Champagnemaker, die eerder al sponsor was in de F1, zou bovenaan het lijstje staan.

Foto: Georges de Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Ronald Ooms in Formule 1 op donderdag 14 januari 2016.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons