Kortnieuws eind januari
Of en wie er Lémeret flankeert, is nog niet geweten, maar op de zusterwagen van Boutsen Ginion werd deze week Benjamin Lessennes bevestigd. "Ik heb afgelopen jaar twee wedstrijden in de VW Fun Cup betwist en dat is zeer goed verlopen. Maar dit zal toch iets heel anders zijn...", aldus het 16-jarige kart-talent die naar eigen zeggen zeker is het ganse kampioenschap te betwisten.
Milo Racing, dat één van de minstens vijf Volkswagen Golf's op de inschrijvingslijst voor 2016 levert, presenteerde deze week een eerste ontwerp voor zijn wagen. Het team was afgelopen jaar vooral actief in de VW Fun Cup en maakt dus nu de overstap naar de toerisme-racerij. Rijders of zelfs sponsors prijken er nog niet op het voorgestelde ontwerp, dus de vraag blijft in hoeverre dit de uiteindelijke kleurenstelling zal zijn.
Eenzelfde verhaal horen we bij Ichiban Racing; ook de troepen van Glenn Haverals opteren namelijk voor een programma met de VW Golf. "De hebben gekozen voor de VW Golf omwille van de contacten die we hebben met VAG Duitsland. De levering van de wagen is voorzien voor de tweede helft van maart en we zoeken nog volop piloten om ons programma rond te krijgen", aldus Haverals.
Bij Delahaye Racing daarentegen kondigde men vandaag een rijdersduo aan met Amaury Richard en Didier Van Dalen, zoon van Thierry Van Dalen. Het jonge duo wordt bovendien geruggesterkt door de Belgian VW Club die de troepen van Pierre Sevrin en Gilles Terlinden ondersteunt.
Steve Vanbellingen werkt, naast een programma in de Belcar en Supercar Challenge ook aan een deelname aan de TCR Benelux. "Een terugkeer naar wat ik jaren met de BTCS heb gedaan", zegt de Leuvenaar die denkt dat " we wel eens een echte revival van de Belgische autosport kunnen zien".
In de lage landen was Bas Koeten Racing één van de eerste teams die inzette op de TCR-machinerie. Met niet minder dan drie exemplaren van de Seat León in de Nederlandse ateliers, waren onze Noorderburen het afgelopen jaar actief op veel verschillende fronten, soms meerdere tegelijkertijd. Die aanwezigheid zal in 2016 nog worden uitgebreid, want men verwacht de levering van een vierde exemplaar van de Spaanse bolide.
Minstens de helft van het TCR-wagenpark van Bas Koeten Racing moet actief zijn in de TCR Benelux dit seizoen. Voor die campagne is enkel vaste waarde Bas Schouten reeds een zekerheid. "Met Bas Schouten, vorig jaar onze deelnemer in enkele wedstrijden van de TCR International Series, willen we in TCR Benelux uitkomen. Daarbij kijken we met hem ook naar mogelijkheden om dit uit te breiden met de TCR European Trophy. Ons doel is om twee auto’s in te zetten in TCR Benelux", aldus Jelle Koeten. Geïnteresseerde rijders kunnen op 11 februari de bolide aan de tand voelen op Circuit Zolder.
Sam Dejonge, samen met Denis Dupont dit jaar vertegenwoordiger van de RACB-kleuren, vertelde in een gesprek met Autosport.be nog nooit met een voorwielaangedreven wagen te hebben gereden. Aan talent ontbreekt het de Antwerpenaar evenwel zeker en vast niet en dus benadert hij de situatie als een uitdaging. "Het blijft rijden en het blijft racen; je moet het aanpakken zoals je dat bij elke auto doet en lichtjes jouw rijstijl aanpassen in functie van de wagen."
Foto's: Milo Racing, Ronald Janssens, Martijn Wouters & RACB National Team
Tweet