van der Horst

24H Le Mans: 24H Le Mans: Ricky Taylor reserverijder voor Oreca

Ricky Taylor
Ricky Taylor
Hoewel er stilletjesaan de normaliteit terugkomt in de wereld na de coronapandemie, zijn er nog steeds landen die strijden tegen het virus. Hierdoor raken ook sommige rijders hun plannen in de war met hun raceprogramma. Daarom besloot Oreca een reserverijder aan te duiden voor het geval dat in één van de 24 wagens met hun chassis een racer niet zou kunnen deelnemen. De Franse chassisbouwer huurde daarvoor een stevige naam in: Ricky Taylor.
Taylor kan ondertussen al een serieuze cv voorleggen. Zo is hij huidig kampioen in de DPi-klasse en won hij begin dit jaar de Rolex 24 at Daytona met het team van zijn vader Wayne Taylor. Gezien het chassis van de Acura DPi geproduceerd wordt door Oreca, is de link snel gelegd waarom zij de Amerikaan willen als reserverijder. Dat en zijn ervaring in Le Mans, gezien Taylor al zes keer aan de start verscheen. Hoewel dit puur uit voorzorg is, is het idee gegroeid na vorig jaar. Toen was er een geval bij IDEC Sport, waar Patrick Pilet als vervanger moest optreden voor Dwight Merriman nadat hij een blessure opliep bij een crash.

Foto: Oreca



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in 24 Heures du Mans op woensdag 2 juni 2021 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2022 Autosport.be - Contacteer ons