24H Le Mans: Toyota stelt prototype op waterstof voor


Over de werking van de motor gaf Toyota voorlopig niets prijs, al liet Kazuki Nakajima, hoofd van Toyota Gazoo Racing, wel weten dat men zich nu echt verdiept in de technologie. Doel daarbij is om meer inzicht te krijgen in de bijbehorende uitdagingen, met het oog op een toekomstige deelname in Le Mans met waterstofaandrijving.
Wanneer dat zal gebeuren, blijft echter onduidelijk. Sinds de aankondiging dat waterstoftechnologie toegelaten zou worden in het FIA WEC, is een concrete jaartal al meerdere keren uitgesteld. Ook morgen, tijdens de jaarlijkse persconferentie van de ACO, wordt verwacht dat de introductie opnieuw wordt uitgesteld. Aan de andere kant werd tijdens de bijeenkomst van de Wereldmotorsportraad in Macau wél al een regelgevend kader goedgekeurd rond waterstofveiligheid. Dat wordt beschouwd als een eerste stap richting de ontwikkeling van een concreet technisch reglement voor deze klasse.
Foto's: Toyota
Tweet