van der Horst

3 geruchten over de Land Rover Defender

Land Rover Defender
Land Rover Defender
Bij Land Rover staat de technologie niet stil. Dat zie je niet alleen aan de nieuwe Land Rover Defender die over de meest innovatieve snufjes beschikt, waardoor de stoere vierwieler onder andere uitstekend scoort op het gebied van connectiviteit en onverwoestbaarheid. Maar dat zie je ook aan de innovaties die het Defender-assortiment net dat tikkeltje meer bieden. We doen de laatste, al dan niet bevestigde, geruchten uit de doeken. De toekomst ziet er in ieder geval goed uit.
  • LTF

Kennismaking met de Land Rover Defender

De Land Rover Defender – verkrijgbaar als Defender 90, 110 en 130 – is de meest robuuste en capabele wagen die ooit door Land Rover is ontworpen. Dat merk je aan zowel de binnenkant als de buitenkant. Wat het exterieur betreft, heeft hij een heel kenmerkend silhouet dat meteen het karakter van de vierwieler accentueert. Binnenin is de Defender doelgericht en functioneel ingericht, terwijl het geheel naar wens kan worden gepersonaliseerd. Zo kunnen er perfect zitplaatsen worden toegevoegd of kan er worden gekozen voor een walk-through interieur. Van nature is de Defender heel capabel op extreem terrein en beschikt hij over de meest intuïtieve technologieën die voor een indrukwekkende rijervaring zorgen.

Gerucht 1: extra ruige Defender 110

Volgens verschillende bronnen zou Land Rover werken aan een extra ruige variant van de Defender 110. Daarover bestaan nog veel onduidelijkheden, maar Autoweek spotte de ingepakte versie wel al op de Nürburgring. Uit die observaties zou moeten blijken dat deze variant zal zijn uitgerust met een V8 van BMW. Ook een ander uitlaatsysteem werd gespot. Vooralsnog gaat het vooral om geruchten en speculaties. Het is nog niet duidelijk hoe de nieuwe variant er echt uit zal komen te zien en wat er daadwerkelijk onder de motorkap te vinden zal zijn.

Gerucht 2: volledig elektrische Land Rover Defender

Eind vorig jaar maakte het Britse Auto Express bekend dat de Land Rover Defender na 2025 ook volledig elektrisch te verkrijgen zal zijn. Dat deed het op basis van informatie van ingewijden bij JLR (Jaguar Land Rover). Verbrandingsmotoren zouden wel gewoon leverbaar blijven en het ontwerp zou grotendeels ongewijzigd blijven. Zowel de Land Rover Defender 90 als de 110 én de 130 zouden in een 100% elektrische uitvoering te verkrijgen zijn. Doordat het platform voldoende groot is voor een accupakket van ten minste 100 kWh is een actieradius van meer dan 480 km zeker realistisch. Volgens Auto Express zouden de eerste elektrische Defenders al in 2026 moeten kunnen worden geleverd.

Gerucht 3: gepantserde Land Rover Defender (bevestigd!)

Dit gerucht is intussen bevestigd door zowel Trasco als Land Rover: de Defender wordt ook écht een beschermer. Door een samenwerking met Trasco, een specialist op het gebied van voertuigbescherming, is het mogelijk om een gepantserde Defender 110 te bestellen. Daarbij zijn diverse carrosseriedelen met kogelwerende materialen uitgerust. Ook kogelwerende ruiten, een dak met bepantsering en zelfs een met één knop in te schakelen brandblussysteem voor de motorruimte behoort tot de mogelijkheden. En ondanks al die extraatjes valt een gepantserde Defender 110 nauwelijks van zijn broertje te onderscheiden. Het is niet duidelijk wat een gepantserde Defender mag kosten. Voorlopig is de aanpassing ook enkel mogelijk op de 110-versie.

Persbericht DB Online Marketing - Foto: Jaguar Land Rover



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Varia op woensdag 15 maart 2023.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons