Terwijl Porsche eerder deze week al bevestigde zeker klaar te zullen zijn voor 2023, liet Acura - de tweede van drie constructeurs die inspeelde op de LMDh-reglementen - weten dat er vooruitgang is in hun project. Net als hun Duitse collega's mikt ook de Amerikaanse tak van Honda op 2023 voor het debuut van de LMDh wagen, al liet men wel weten dat men momenteel alleen IMSA-deelname beoogt.
In navolging van Porsche is nog niet bekendgemaakt met welke chassisbouwer er wordt samengewerkt; David Salters, de nieuwbakken directeur van Honda Performance Development, gaf aan Sportscar365 te kennen dat ook een team van Acura-werknemers aan het chassis zal sleutelen. Salters kijkt er naar uit om de handschoen op te nemen tegen Porsche en Audi, de andere twee constructeurs die toehapten op de LMDh-reglementen. Wel liet hij verstaan dat het IMSA WeatherTech Sportscar Championship topprioriteit geniet en deelname aan de 24 Heures du Mans zal afhangen van toekomstige factoren.